دانلود فایل word تبيين سبک زندگي دانشجويي و آسيب هاي آن | WORD
ی شود و آسیب های سبک زندگی دانشجویی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در انتها پیشنهاداتی در این زمینه ارائه می شود. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی و کتابخانه ای و با بررسی اسناد و مدارک موجود می باشد. نتایج نشان می دهد که منعطف – ثابت بودن و اختیاری – الزامی بودن از ویژگی های سبک زندگی دانشجویی و همچنین پذیرفتن نقش جدید، تقاضای تحصیلی، مشکلات مالی، کاهش اعتمادبهنفس و احساس غربت از جمله آسیب های سبک زندگی دانشجویی می باشد.
دانلود فایل word تحريم هاي پسابرجامي و لزوم گسترش فرهنگ دانشگاهي با تاکيد بر جايگزيني فضاي مجازي بجاي کاغذ در تحقيقات درسي | WORD
های در جهانی شدن دارد؛ سوق داد به نحوی که غالب تحقیقات دانشجویی و بررسی آنها در محیط فضای مجازی انجام گردد. این راهبرد کار ویژه ای دو سویه دارد. از طرفی هزینه های چاپ و نشر دانشجو کاهش یافته و تعدیل می شود و از سویی در هزینه های سوبسید دانشگاه برای تهیه کاغذ نیز صرفه جویی می گردد و کمک به عبور از تحریم است. به علاوه مصرف بهینه کاغذ، بهمثابه احترام به بقای محیط زیست است. این پژوهش رهیافتی تحلیلی و مطالعه ای کتابخانه ای است.
دانلود فایل word تحليل تصوير بازتاب يافته از نهاد علم در ايران عصر شاه سليمان صفوي در سفرنامه کمپفر | WORD
ایدئولوژی حاکم انتخاب می شود، در نصب و عزل استاد، مدیریت منابع مالی مدارس و نظارت بر آموزش، آن را ایدئولوژی زده می کند. برخی زمینه های تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موثر بر شکل گیری این تصویر عبارتند از: سنت آموزشی دیرپای حاکم بر مدارس هم ساخت نظامیه و تاثیرات آن، جامعه متمایل به کاهلی، بویژه کاهلی علمی- تحقیقی و برخی مهاجرت های تاریخی که به جدال و تقابل گرایش های علمی و نهایتا حذف گروهی از علما و علوم منجر شده است.
دانلود فایل word تحليلي بر آسيب هاي فرهنگ دانشجويي در خوابگاه | WORD
انجام شد. با توجه به یافته ها به دست آمده آسیب ها به دو دسته دانشگاهی و فرای دانشگاهی طبقه بندی شده اند که دسته دانشگاهی به سه قسمت؛ آسیب های زیستی (روحی، اخلاقی، جنسی، اعتیاد)، آسیب فردی، آسیب تحصیلی دسته بندی شد و در سطح کلان دو طبقه آسیب؛ فقدان امکانات و زیرساخت مناسب و ضعف مدیریتی و عدم نظارت صحیح قرار گرفت و هریک از طبقات مورد تبیین قرار گرفتند و در پایان راهکارهای برای بهبود فرهنگ دانشجویی در خوابگاه بیان شده است.
دانلود فایل word تحليلي بر تقابل علوم رسمي و غيررسمي(با نگاهي به اشعار شيخ بهايي) | WORD
بهائی که سرآمد روزگار خود در علوم ریاضیات، هندسه، معماری و علوم غریبه و خفیه، الهیات و فقه و اصول بود، دلگیر از علوم رسمی به عشق و ندای دل فرامی خواند. از نگاه او، علوم رسمی اگر به معرفت و شناخت الهی نظر نداشته باشد و هدفش خدا نباشد، جز تباهی چیزی عاید فرد نخواهد کرد و این نیازی است که امروزه دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی ما می باید بیشتر به آن توجه کنند تا نقشه و الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در مسیری روشن تر حرکت کند.
دانلود فایل word تعامل فرهنگ سنتي و نوين در خراسان جنوبي بر اساس نظريه جوامع منشوري ريگز | WORD
رفت نکرده اند که بتوان آنها را همطراز جوامع توسعه یافته لحاظ کرد. از سویی از فرهنگ سنتی نیز فاصله گرفته اند و نمی توان آنها را سنتی قلمداد کرد بلکه دوران گذار و انتقال را سپری می کنند. هدف این پژوهش کاربست این نظریه در تبیین فرهنگی به ویژه فرهنگ دانشگاهی در حوزه مطالعاتی خراسان جنوبی است. کارگزاران مدرسه شوکتیه سنت وقف (یکی از عناصر فرهنگ سنتی) را در استخدام مدرسه ای با شیوه نوین (یکی از عناصر فرهنگ نوین) گرفته اند و نوعی
دانلود فایل word تغيير خرده فرهنگ هاي درون دانشگاهي از ديد استادان پيشکسوت دانشگاهي | WORD
گاهی است؛ امور صنفی و ارتقاء جای امور اخلاقی را گرفته و پول و منفعت فراتر از علم رفته است. شیوه جامعه پذیری علمی از استاد محوری به دانشجو محوری تقلیل یافته است. تعامل علمی غیرحضوری جای ارتباط عاطفی حضوری را گرفته است و سنت اقامت در پردیس به فعالیت بیرون از پردیس تغییر یافته است. نتیجه اینکه هنجارهای آکادمیک رعایت نمی شوند و کمیت بر کیفیت غلبه کرده است. در واقع درآمدزایی از علم، ارزشهای ذاتی آن را تحت تاثیر قرار داده است.
دانلود فایل word تکنولوژي در آموزش عالي بر اساس ديدگاه فرهنگ و تکنولوژي نيل پست من | WORD
ه 1 مساله از دیدگاه پرفسور نیل پست من نیویورک و همچنین تا سال 2002 رئیس بخش فرهنگ و ارتباطات بود، استفاده شده است. در دیدگاه وی نکاتی از ورود تکنولوژی به فرهنگ مطرح شده که در یک مقایسه تطبیقی این نکات در فرهنگ دانشگاهی تبین می گردد. رسالت آموزش عالی در عصر جدید به صورت غیر قابل انکاری با رشد فناوری و تکنولوژی عجین شده است. اما آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد هزینه ایی است که فرهنگ دانشگاهی برای این درهم تنیدگی پرداخت می کند.
دانلود فایل word جايگاه آموزش محيط زيستي در فرهنگ دانشگاهي | WORD
مل شود و از روش های بومی سازی شده بهره گرفته شود. پارادایم دانشگاه سبز به عنوان مولد جامعه سبز و دوستدار محیطزیست؛ امکان گسترش دید، دانش و فرصتها را برای حل چالش های محیطزیستی در سطوح کلانتر فراهم میسازد. در پژوهش حاضر براساس مدل تراز سبز تمام مولفه های پردیس های دانشگاهی محیطزیستی بررسی و جایگاه آموزش محیط زیست بازشناسایی گردید و طرحواره مفهومی جایگاه محوری آموزش محیطزیست درمیان مولفه های مدل تراز سبز نتیجه گیری شد.
دانلود فایل word جايگاه زبان و ادبيات فارسي در فرهنگ دانشگاهي | WORD
مقاله ما در پی پاسخ به این پرسش هستیم که زبان و ادبیات فارسی چه جایگاهی در فرهنگ دانشگاهی دارد هدف این مقاله این است که زبان و ادبیات فارسی را در فرهنگ دانشگاهی صرف یک واحد درسی ندانیم، بلکه آن را شیوه، سلوک و معنای زندگی خود بدانیم که طریقه بهتر زیستن، بهتر اندیشیدن را می آموزد و به تعبیری روشهای خوب زندگی کردن را بیان می کند که با استفاده از آن میتوان فرهنگ موثر و والایی را چه در سطح جامعه و چه در سطح دانشگاه ایجاد کرد.
دانلود فایل word جايگاه فرهنگ ملموس در ارتقاي فرهنگ دانشگاهي با تکيه بر بحران هويت | WORD
است. محور این بررسی، بحث بحران هویت در فضاهای دانشگاهی و برون رفت از این بحران است. یافته های حاصل از این پژوهش نشان می دهد که برای ارتقای فرهنگ دانشگاهی و مولفه های فرهنگ ملموس، کنشگرانی چون اساتید، مدیران، روسای دانشگاه ها و متولیان فرهنگی دانشگاه ها نقش آفرینی می کنند. علاوه بر این کنشگران، تعامل رشته های درسی دانشگاهی و بهره گیری از ظرفیت ها و قابلیت های موجود در آن ها می تواند در تقویت فرهنگ دانشگاهی موثر واقع شود.
دانلود فایل word جايگاه منتورينگ در ارتقاي فرهنگ دانشگاهي | WORD
ورینگ به دلایلی از جمله ارتقای عزت نفس، اعتماد به نفس، رضایتمندی، افزایش درک اعضای هیئت علمی جوان نسبت به فرهنگ خاص محیط دانشگاهی، توانایی در انتقال دانش راهبردی، افزایش تعاملات سازنده، استحکام فرهنگ سازمانی، جامعه پذیری دانشگاهی اعضای هیئت علمی، مقرون به صرفه بودن و توسعه فردی و سازمانی، روش منحصربه فرد و مناسبی شناخته شده است. در حقیقت استقرار فرهنگ منتورینگ در دانشگاه از عوامل موثر در ارتقای فرهنگ دانشگاهی است.
دانلود فایل word دانشگاه ايراني؛ دانشگاهي در خدمت ديوان سالاري حکومت يا نهادي براي توسعه دانش و فرهنگ | WORD
ست. در مقابل این دو تمدن مهم اما محروم، نظر به جایگاه رفیع دانش و علم و حقیقت در دنیای مدرن و مدرنیته، و انتساب نسبی اروپای مدرن به یونان، در نهایت این تحلیل غرب را بر قله رفیع دانش و حقیقت و عقلانیت می نشاند و بقیه را در این مهم مقلد و پیرو اروپا می داند. این نوشتار تلاش دارد ضمن بازخوانی فلسفی شئونی از تاریخ علم در ایران قدیم و جدید نادرستی این موضع را نشان دهد و کارکردهای متنوع دانش در ایران قدیم و جدید را خاطرنشان سازد.
دانلود فایل word ديالوگ، حلقه مفقوده فرهنگ دانشگاهي | WORD
جویان را پوشش می دهد. با توجه به ماهیت فعالیت های دانشگاه و نفوذ گستردهی آن بر قشر جوان جامعه، آنچه که در قالب فرهنگ دانشگاهی به آن پرداخته نشده است و در بررسی مولفه های مختلفی که پژوهشگران ارائه دادهاند به چشم نمی خورد، دیالوگ و اهمیت آن به عنوان بخشی از فرهنگ استادی است. در این نوشتار سعی شده است تا با بررسی ادبیات مربوط به این موضوع، مروری بر مفهوم دیالوگ و اصول آن و شیوه به کارگیری آن توسط اساتید دانشگاهی انجام گیرد.
دانلود فایل word رابطه اخلاق و سيستم هاي اطلاعاتي (موردمطالعه: آسيب شناسي عدم کاربرد اخلاق) | WORD
اتی را گوشزد نماید. برای این کار ابتدا کلیاتی در اخلاق و سیستمهای اطلاعاتی مطرح مینماید و سپس یافتههای تحقیق را برمیشمارد.روش تحقیق در این مقاله تحلیل محتوا و مضمون می باشد و برای تحلیل دادهها از تفکر منطقی و روش ترکیب پلاس استفاده می نماید.بر اساس نتایج تحقیق آثار منفی زیادی در سیستم های اطلاعاتی بروز می نماید که برخی از مهمترین این موارد را مقاله توصیف می کند و در پایان راهکار برونرفت از این معضلات را پیشنهاد می کند.
دانلود فایل word رويکرد فرهنگ دانشگاهي به مکاتب محافظه کاري و ليبراليسم | WORD
واکاوی آن اصول از نظرگاه اندیشمندان و تئوریسین های سیاسی، فلسفی بپردازیم، امید است به دور از حب و بغض های علمی، تلاش صادقانه ای در جهت نیل به اهداف تعیین شده به انجام رسانده و از این رهگذر خواننده این متن ضمن درک ماهیت این دو مکتب و انتقادهای وارد بر آنها، میزان عملیاتی شدن اصول هر یک از این مکاتب در اندیشه و حیات سیاسی خود را شناخته و نحوه پر کردن خلاهای ذهنی و عینی جامعه سیاسی خود که بر اساس آن اصول شکل گرفته را دریابد.
دانلود فایل word رهيافتي بر ساختار و نوع شناسي فرهنگ دانشگاهي | WORD
گ دانشگاهی در قالب یک جدول تدوین و ارائه شد. برای نمونه می توان به مولفه هایی همچون: استقلال آکادمیک، آزادی علمی، اخلاق حرفه ای، کار جمعی و گروهی، تفکر انتقادی، سیستم پاداش و ارزیابی اشاره کرد. در پاسخگویی به سوال دوم پژوهش؛ دسته بندی های متکثری از فرهنگ دانشگاهی شرح داده شد و در پاسخ به سوال سوم، بر اساس پنج مولفه کلیدی فرهنگ دانشگاهی احصاء شده در پاسخ به پرسش اول، وضعیت فعلی نظام آموزش عالی مورد نقد و تحلیل قرار گرفت.
دانلود فایل word شناسايي الگوي ضمني سياستگذاري فرهنگي در نهاد علم مبتني بر اسناد بالادستي موجود | WORD
این امر، خود در نهایت به یک مدل سیاستی ساده منتج شد. از این فرآیند میتوان چنین نتیجه گرفت که مدل سیاستی مذکور الگوی فاقد مبنای نظری مشخص بوده و از این حیث، ساختاری چهل تکه و بدون انسجام به متون سیاستی مورد نظر بخشیده است. لذا این الگو نمی تواند به شایستگی اهداف و انتظارات پیشروی دانشگاه از منظر اسناد، قوانین و سیاستگذاران را پوشش داده و انتظارات اساسی برای ایجاد تحول مثبت در نهاد علم را به درستی ترسیم و تصویرسازی نماید.
دانلود فایل word شناسايي کدهاي اخلاق تحصيلي دانشجويان | WORD
ی انجام شد. در این پژوهش کیفی،40 نفر از دانشجویان با استفاده از نمونه گیری مبتنی بر هدف وارد مطالعه شدند ابزار گردآوری در این مطالعه مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. مصاحبه ها با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی، تحلیل شد. یافته های این پژوهش مضامین 1) صداقت تحصیلی ؛ 2 )اشتراک اطلاعات در کلاس؛ 3) مسولیت پذیری و وفاداری تحصیلی ؛ 4) حفظ شان کلاس ؛ 5 ) احترام به مقام و کرامت استاد و 6 ) احترام به حقوق و کرامت همکلاسیان را شناسایی کرد.
دانلود فایل word شناسايي و اولويت بندي عوامل فرهنگي موثر بر توليد علوم انساني درآموزش عالي | WORD
توایی، همزمان و سازه و پایایی به ترتیب با روش ضریب توافق(90/06 )و آلفای کرونباخ (0/89) محاسبه گردید. یافته های کیفی مبتنی بر تحلیل داده ها به روش داده بنیاد و یافته های کمی حاصل تحلیل رگرسیون چندگانه و شاخص های توصیفی می باشد. نتایج کلی پژوهش حاکی از آن است که 4 عامل اصلی ساختاری، فرایندی، نگرشی و مدیریتی و 55 عامل فرعی به طور کلی بر مقوله محوری مطالعه حاضر موثر می باشد که در قالب شرایط علی، زمینه ای و میانجی قابل تبیین می باشند.
دانلود فایل word علم درسي نبود در سينه بود | WORD
یز دارد، آنچه محور پژوهش حاضر است اینکه علم بر اساس کیفیت تحصیل و تاثیر، بر دو نوع است: علم درسی و علم درسینه . علم درسی نتیجه ی آموختن است و علم درسینه نتیجه ی عبادت و ذکر خداوند هرکدام از این دو نیز از حیث سودمندی و منافعی که در پی دارد نقاط متمایزی دارد. در این پژوهش که با تکیه بر شواهد قرآنی و روایی به سرانجام رسیده است مرز بین اقسام علم تبیین شده و طرق وصول به علم در سینه با توجه به شواهد مذکور شناسایی و استقراء شده است.
دانلود فایل word عوامل قانون گريزي در جامعه دانشگاهي و راهکارهاي قانونگرايي | WORD
ود. با توجه به اینکه دانشگاه به عنوان یک جامعه کوچک جدای از جامعه سیاسی نیست بنابراین میتوان گفت قانون گرایی یا قانون گریزی در هر یک به تبع آن دیگری را نیز درگیر خواهد کرد، همچنانکه این دو ریشه در یکدیگر دارند. به همین مناسبت ابتدا عوامل قانون گریزی که مشترک بین جامعه سیاسی و جامعه دانشگاهی است مورد بررسی قرار گرفته و سپس علل خاص جامعه دانشگاهی بررسی شده است و نهایتا راهکارهای حل این معضلات مورد شناسایی قرار گرفته است.
دانلود فایل word فرهنگ ارتباطات بين کارکنان دانشگاه و دانشجويان | WORD
گروهی، تحلیل واریانس یکراهه) استفاده شد. نتایج نشان داد با وجود اینکه همه ی مولفه ها در اثربخشی ارتباطات سازمانی تاثیرگذار هستند، ام ارتباطات سازمانی با توجه به شاخص در نظر گرفته شده، مطلوب و رضایت بخش نبوده است. سطح ارتباطات میان فردی میان کارکنان و دانشجویان پایین بود. رویکرد غالب درکارکنان، رویکرد سلطه گر و فرهنگ غالب، فرهنگ بازار بود. اما کارکنان نمونه از فرهنگ قبیله ای برای ارتباط با دانشجویان استفاده می کردند.
دانلود فایل word فرهنگ ارتقاي مستمر کيفيت در دانشگاه | WORD
ظور ایجاد و ارتقای فرهنگ کیفیت، باید دانشگاه ساز و کارهای رسمی و غیررسمی خود را بر محور حمایت از کیفیت تنظیم نماید. اگر سیاست های تشویقی دانشگاه بر افزایش تعداد محصولات و آثار علمی متمرکز باشد، در مدت زمان محدودی تعداد این آثار و محصولات افزایش خواهد یافت. ولی اگر سیاست دانشگاه به سمت توجه به کیفیت آثار و تاثیر اجتماعی آنها باشد، آنگاه میتوان انتظار داشت که رفتارهای معطوف به ارتقای مستمر کیفیت در دانشگاه رشد پیدا کند.
دانلود فایل word فرهنگ دانشگاهي در انديشه هاي مارتين هايدگر | WORD
اه، آزادی علمی، مدیریت، اخلاق حرفه ای، ارتباطات، پیوستگی و خدمت گزاری، فرهنگ یادگیری و ارزیابی تبیین نمودیم. وجوه تمایز مولفه های تبیین شده برخاسته از مفاهیم عمیق فلسفی هرمنوتیک، دازاین، تفکر، فهم و زبان می- باشد. با توجه به این که هایدگر پی جویی ذات دانشگاه را سرآغاز رسالت های آموزش عالی در نظر می گرفت، مسئولیت دانشگاه را تربیت متفکرانی می دانست که فردیت اصیل خویش را منعکس سازند و سرنوشت مردمان جامعه را توسعه بخشند.
دانلود فایل word فرهنگ دانشگاهي در بستر فرهنگ اسلامي –ايراني مورد مطالعه: دانشجويان دانشگاه پيام نورآذ.ش | WORD
رایی دارند و 72/9 درصد از آنان، میزان فرهنگ پذیری از رسانه های داخلی و فضاهای مجازی را موثر دانسته اند. 56/25 درصد دانشجویان نیز نقش اقتصاد را در پیاده شدن فرهنگ اسلامی- ایرانی، مهم دانسته اند. مهمترین راهکارها برای ارتقای فرهنگ اسلامی- ایرانی در دانشگاه ها، ارائه براهین قرآنی و عقلانی به اقشار دانشگاهی، تلفیق عاقلانه ی سنت های مثبت جامعه با فرهنگ جدید، رصد مداوم فرهنگی، حضور مسئولین و اساتید دلسوز، در مراکز علمی می باشد.
دانلود فایل word فرهنگ دانشگاهي و تاثير آن بر توسعه پايدار | WORD
ته های این پژوهش توسعه پایدار نیازمند مشارکت نیروی انسانی است و نیازمند استفاده از نیروی کار خلاق و نوآور و کارآفرین است. از طرفی برای توسعه باید با بحران تولید علم مقابله کرد. از آنجایی که علم بدون وجود ساختارهای هنجاری و اجتماعی و فرهنگی خاص خود تولید نمی شود فرهنگ دانشگاهی که از بنیان های توسعه علمی است به حل بحران تولید علم کمک می کند و با تربیت نیروی انسانی کارآمد و خلاق بر مولفه های توسعه پایدار اثر مثبت می گذارد.
دانلود فایل word فرهنگ دانشگاهي و دانشگاه کارآفرين | WORD
از ابزارهای راهبردی و کلیدی در راه توسعه ی اقتصادی و تضمین اشتغال پایدار در جوامع امروزی ، وجود دانشگاه کارآفرین در سطح آموزش عالی است . هنگامی که دانشگاهی می خواهد به سمت کارآفرینی حرکت کند، باید فرهنگ کل دانشگاه به فضای کارآفرینانه تبدیل شود . به عبارت دیگردانشگاه کارآفرین نیازمند یک فرهنگ سازمانی کارآفرینانه بوده و برهمین اساس این مقاله در صدد آن است تا به بررسی نقش فرهنگ دانشگاه برتوسعه دانشگاه کارآفرین بپردازد.
دانلود فایل word فرهنگ دانشگاهي: الزامات نظري و عملي دانشگاه اجتماعي | WORD
شد که الزامات عملی دانشگاه اجتماعی عبارتند از: 1)ایجاد فضای نقادی عالمانه، 2)برپایی کرسی های آزاداندیشی، 3) ایجاد شبکه افکارسنجی دانشگاه های دولتی ایران، 4) اهتمام وزارت علوم بر توسعه شورای مناطق در سطح کشور، 5) حفظ و تقویت باورهای اعتقادی دانشجویان، 6) توسعه متوازن معاونت ها، 7) فرهنگ- سازی، 8) تاکید بر سه اصل تکثر، تنوع و دانشجومحوری در برنامه های فرهنگی، 9)تخصیص بودجه های فرهنگی و 10)تقویت ابعاد تربیتی و مهارتی دانشجویان.
دانلود فایل word کافه دانش ابزاري براي اشتراکدانش پداگوژيک اساتيد | WORD
ه ها و مقالات موجود در پایگاه های اطلاعاتی sid,Sciencdirect,Googlescholar،IEEE,Springer ،Eric جمع آوری شد. به منظور جستجو در پایگاه های اطلاعاتی داخلی و خارجی از واژه کلیدی café knowledge در کلیه فیلدها بدون محدودیت زمانی انجام گرفته است. تعداد 120 مورد پژوهش منتشر شده شناسایی و از میان آنها 17 مورد پژوهش جهت بررسی و تحلیل انتخاب شد. یافته ها: نتایج حاصل از بررسی و تحلیل مطالعات و پژوهشهای انجام شده نشان داد که می توان از کافه دانش به عنوان بهره گرفت.