دانلود فایل word بررسي عوامل موثر بر مشارکت دانشجويان در فعاليت هاي پژوهشي – فرهنگي (مطالعه موردي : دانشجويان دانشگاه فرهنگيان پرديس حضرت معصومه(س) ) | WORD
می باشد، برای تعیین حجم نمونه (با استفاده از فرمول کوکران) 198 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شده است. نتایج نشان دادند دانشجو در سایه همکاری و مشارکت در امور فرهنگی و پژوهشی خواهند توانست روح ابتکار و حس مسئولیت پذیریشان را تقویت کنند و با علاقه و انگیزه در رسیدن به اهداف تلاش نمایند، همچنین باعث رشد شخصیت انسانی و بالندگی جنبه های روحی و معنوی و شکوفایی ارزشهای والای انسانی و بطور کلی تامین نیاز های شان بشوند.
دانلود فایل word بررسي عوامل موثر بر ميزان نشاط اجتماعي دانشجويان دانشگاه بيرجند | WORD
امت اجتماعی آنها تنزل یافته و بالتبع موجب کاهش نشاط اجتماعی آنان گردیده است. هدف این نوشتار بسط نظری نشاط اجتماعی به ویژه در فضای دانشگاه می باشد و براین اساس از رویکرد نظریه های امید، اعتماد اجتماعی، مقبولیت اجتماعی، محرومیت نسبی و نظریه حمایت اجتماعی و احساس امنیت به تبیین این مساله پرداخته ایم. پیشنهادها و راهکارهایی برای افزایش میزان نشاط اجتماعی طرح گردیده که باید مورد توجه مسئولان و مدیران قرار بگیرد.
دانلود فایل word بررسي فرهنگ دانشگاهي | WORD
ی است. فرهنگ دانشگاهی چیزی متفاوت از فرهنگ اجتماعی، سازمانی و ملی است ولی تحت تاثیر این فرهنگ ها قرار می گیرد. در مطالعه حاضر به nx و انواع آن و مدل های ارائه شده مرتبط پرداخته شده است. فرهنگ دانشگاهی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین فرهنگ ها بر روی شخصیت افراد قلمداد می شود، بویژه این موضوع در مورد قشر جوان جامعه که اکثرا دانشجویان دانشگاه ها را تشکیل می دهند صدق می کند و اهمیت پرداختن به آن را نیز دوچندان می نماید.
دانلود فایل word بررسي مروري عوامل موثر در فرهنگ دانشگاهي | WORD
شگاهی، انواع نگاه به فرهنگ دانشگاهی و مولفه های فرهنگ دانشگاهی مطرح شد؛ سپس عوامل موثر بر فرهنگ دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی و کتابخانه ای، با بررسی اسناد و مدارک موجود می باشد. نتایج نشان می دهند که موضع گیری در برابر قدرت، الگوی ارتباطات، پیشگام بودن فردی، تحمل ابهام، تحمل تضاد، هویت،شیوه نظارت و خصوصیات سازمانی خود دانشگاه از عوامل موثر در فرهنگ دانشگاهی محسوب می شود.
دانلود فایل word بررسي مقايسهاي وضعيت و تحولات سبک زندگي دانشجويان و جوانان کشور با الگوي اسلامي و ايراني سبک زندگي | WORD
انویه در جداولی آورده شدهاند. یافته های تحقیق نشان می دهند که، سبک زندگی در دانشجویان و جوانان ایرانی، بر اساس الگوی سبک زندگی غربی نیست. چون علیرغم اینکه، در پوشش ها و مدها تشابه به سبک زندگی غربی می شود، اما در الگوهای خرید و مصرف، شکل و الگوی متفاوتی را نشان می دهد. هرچند، با اهتمام به شیوه و سبک زندگی اسلامی و ایرانی، وضعی ت سبک زندگی دانشجویان و جوانان کشور، با انتظارات دینی و هنجاری جامعه ایران زاویه دارد.
دانلود فایل word پويش ملي دوباره دانشگاه: تجربه نگاري اعضاي هيات علمي در خصوص سياست هاي حاکم بر آموزش عالي | WORD
زی در زمین دیگران، یکسان سازی حوزه های علمی مختلف، ارزش زدایی از علم، افول مرجعیت و اقتدار حقوقی استادان دانشگاه. در انتها نیز چند پیشنهاد کلی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است. با پایان یافتن زمان مقرر، 1317 عضو هیات علمی از بیانیه پویش حمایت کردند. آنچه در این نوشته آمده است، گزارش تجربه نگاری این اتفاق تازه در آموزش عالی و بازخورد نقادانه سیاست های حاکم بر آن است.
دانلود فایل word تاثير توده اي شدن دانشگاه برتقابل خرده فرهنگ اداري و حرفه اي | WORD
حصیل، رشته علمی اساتید و کارکنان و دریافت عقیده و نحوه ارزشیابی آنان توسط مصاحبه به تحلیل تقابل این دو خرده فرهنگ پرداخته شده است . روش تحقیق به صورت کتابخانه ای و توصیفی وتحلیلی با استفاده از مصاحبه های گسترده به روش میدانی و نیم ساختار و تجربه زیستی نویسندگان در محیط دانشگاه به تحریر در آمده است . امید است بانیان امر در استخدام اعضاءهیات علمی و کارکنان به فرهنگ دانشگاه محل تحصیل فردبه عنوان یک اولویت بنگرند.
دانلود فایل word تاثير فرهنگسازي بر توسعه همکاري علمي در بين اعضاي هيئت علمي رشته علوم تربيتي | WORD
روانشناسی تربیتی و مدیریت دانشگاهی، اعضای هیئت علمی رشته علوم تربیتی دانشگاه های دولتی شهر تهران مصاحبه های عمیق به عمل آمد. 17 نفر نمونه های پژوهش را تشکیل دادند. اعتبار درونی مصاحبهها از طریق بررسی همکار تایید گردید. تحلیل داده های مصاحبه های عمیق با استفاده از تحلیل انجام شد. نتایج نشان داد که مضامین فرهنگسازی اجتماعی و 1 مضمون (به روش شبکه مضامین فرهنگسازی دانشگاهی در توسعه همکاری علمی حائز اهمیت می باشند.
دانلود فایل word تبيين سبک زندگي دانشجويي و آسيب هاي آن | WORD
یب های سبک زندگی دانشجویی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در انتها پیشنهاداتی در این زمینه ارائه می شود. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی و کتابخانه ای و با بررسی اسناد و مدارک موجود می باشد. نتایج نشان می دهد که منعطف – ثابت بودن و اختیاری – الزامی بودن از ویژگی های سبک زندگی دانشجویی و همچنین پذیرفتن نقش جدید، تقاضای تحصیلی، مشکلات مالی، کاهش اعتمادبهنفس و احساس غربت از جمله آسیب های سبک زندگی دانشجویی می باشد.
دانلود فایل word تحريم هاي پسابرجامي و لزوم گسترش فرهنگ دانشگاهي با تاکيد بر جايگزيني فضاي مجازي بجاي کاغذ در تحقيقات درسي | WORD
انی شدن دارد؛ سوق داد به نحوی که غالب تحقیقات دانشجویی و بررسی آنها در محیط فضای مجازی انجام گردد. این راهبرد کار ویژه ای دو سویه دارد. از طرفی هزینه های چاپ و نشر دانشجو کاهش یافته و تعدیل می شود و از سویی در هزینه های سوبسید دانشگاه برای تهیه کاغذ نیز صرفه جویی می گردد و کمک به عبور از تحریم است. به علاوه مصرف بهینه کاغذ، بهمثابه احترام به بقای محیط زیست است. این پژوهش رهیافتی تحلیلی و مطالعه ای کتابخانه ای است.
دانلود فایل word تحليل تصوير بازتاب يافته از نهاد علم در ايران عصر شاه سليمان صفوي در سفرنامه کمپفر | WORD
ی حاکم انتخاب می شود، در نصب و عزل استاد، مدیریت منابع مالی مدارس و نظارت بر آموزش، آن را ایدئولوژی زده می کند. برخی زمینه های تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موثر بر شکل گیری این تصویر عبارتند از: سنت آموزشی دیرپای حاکم بر مدارس هم ساخت نظامیه و تاثیرات آن، جامعه متمایل به کاهلی، بویژه کاهلی علمی- تحقیقی و برخی مهاجرت های تاریخی که به جدال و تقابل گرایش های علمی و نهایتا حذف گروهی از علما و علوم منجر شده است.
دانلود فایل word تحليلي بر آسيب هاي فرهنگ دانشجويي در خوابگاه | WORD
. با توجه به یافته ها به دست آمده آسیب ها به دو دسته دانشگاهی و فرای دانشگاهی طبقه بندی شده اند که دسته دانشگاهی به سه قسمت؛ آسیب های زیستی (روحی، اخلاقی، جنسی، اعتیاد)، آسیب فردی، آسیب تحصیلی دسته بندی شد و در سطح کلان دو طبقه آسیب؛ فقدان امکانات و زیرساخت مناسب و ضعف مدیریتی و عدم نظارت صحیح قرار گرفت و هریک از طبقات مورد تبیین قرار گرفتند و در پایان راهکارهای برای بهبود فرهنگ دانشجویی در خوابگاه بیان شده است.
دانلود فایل word تحليلي بر تقابل علوم رسمي و غيررسمي(با نگاهي به اشعار شيخ بهايي) | WORD
سرآمد روزگار خود در علوم ریاضیات، هندسه، معماری و علوم غریبه و خفیه، الهیات و فقه و اصول بود، دلگیر از علوم رسمی به عشق و ندای دل فرامی خواند. از نگاه او، علوم رسمی اگر به معرفت و شناخت الهی نظر نداشته باشد و هدفش خدا نباشد، جز تباهی چیزی عاید فرد نخواهد کرد و این نیازی است که امروزه دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی ما می باید بیشتر به آن توجه کنند تا نقشه و الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در مسیری روشن تر حرکت کند.
دانلود فایل word تعامل فرهنگ سنتي و نوين در خراسان جنوبي بر اساس نظريه جوامع منشوري ريگز | WORD
ه اند که بتوان آنها را همطراز جوامع توسعه یافته لحاظ کرد. از سویی از فرهنگ سنتی نیز فاصله گرفته اند و نمی توان آنها را سنتی قلمداد کرد بلکه دوران گذار و انتقال را سپری می کنند. هدف این پژوهش کاربست این نظریه در تبیین فرهنگی به ویژه فرهنگ دانشگاهی در حوزه مطالعاتی خراسان جنوبی است. کارگزاران مدرسه شوکتیه سنت وقف (یکی از عناصر فرهنگ سنتی) را در استخدام مدرسه ای با شیوه نوین (یکی از عناصر فرهنگ نوین) گرفته اند و نوعی
دانلود فایل word تغيير خرده فرهنگ هاي درون دانشگاهي از ديد استادان پيشکسوت دانشگاهي | WORD
امور صنفی و ارتقاء جای امور اخلاقی را گرفته و پول و منفعت فراتر از علم رفته است. شیوه جامعه پذیری علمی از استاد محوری به دانشجو محوری تقلیل یافته است. تعامل علمی غیرحضوری جای ارتباط عاطفی حضوری را گرفته است و سنت اقامت در پردیس به فعالیت بیرون از پردیس تغییر یافته است. نتیجه اینکه هنجارهای آکادمیک رعایت نمی شوند و کمیت بر کیفیت غلبه کرده است. در واقع درآمدزایی از علم، ارزشهای ذاتی آن را تحت تاثیر قرار داده است.
دانلود فایل word تکنولوژي در آموزش عالي بر اساس ديدگاه فرهنگ و تکنولوژي نيل پست من | WORD
از دیدگاه پرفسور نیل پست من نیویورک و همچنین تا سال 2002 رئیس بخش فرهنگ و ارتباطات بود، استفاده شده است. در دیدگاه وی نکاتی از ورود تکنولوژی به فرهنگ مطرح شده که در یک مقایسه تطبیقی این نکات در فرهنگ دانشگاهی تبین می گردد. رسالت آموزش عالی در عصر جدید به صورت غیر قابل انکاری با رشد فناوری و تکنولوژی عجین شده است. اما آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد هزینه ایی است که فرهنگ دانشگاهی برای این درهم تنیدگی پرداخت می کند.
دانلود فایل word جايگاه آموزش محيط زيستي در فرهنگ دانشگاهي | WORD
ز روش های بومی سازی شده بهره گرفته شود. پارادایم دانشگاه سبز به عنوان مولد جامعه سبز و دوستدار محیطزیست؛ امکان گسترش دید، دانش و فرصتها را برای حل چالش های محیطزیستی در سطوح کلانتر فراهم میسازد. در پژوهش حاضر براساس مدل تراز سبز تمام مولفه های پردیس های دانشگاهی محیطزیستی بررسی و جایگاه آموزش محیط زیست بازشناسایی گردید و طرحواره مفهومی جایگاه محوری آموزش محیطزیست درمیان مولفه های مدل تراز سبز نتیجه گیری شد.
دانلود فایل word جايگاه زبان و ادبيات فارسي در فرهنگ دانشگاهي | WORD
در پی پاسخ به این پرسش هستیم که زبان و ادبیات فارسی چه جایگاهی در فرهنگ دانشگاهی دارد هدف این مقاله این است که زبان و ادبیات فارسی را در فرهنگ دانشگاهی صرف یک واحد درسی ندانیم، بلکه آن را شیوه، سلوک و معنای زندگی خود بدانیم که طریقه بهتر زیستن، بهتر اندیشیدن را می آموزد و به تعبیری روشهای خوب زندگی کردن را بیان می کند که با استفاده از آن میتوان فرهنگ موثر و والایی را چه در سطح جامعه و چه در سطح دانشگاه ایجاد کرد.
دانلود فایل word جايگاه فرهنگ ملموس در ارتقاي فرهنگ دانشگاهي با تکيه بر بحران هويت | WORD
این بررسی، بحث بحران هویت در فضاهای دانشگاهی و برون رفت از این بحران است. یافته های حاصل از این پژوهش نشان می دهد که برای ارتقای فرهنگ دانشگاهی و مولفه های فرهنگ ملموس، کنشگرانی چون اساتید، مدیران، روسای دانشگاه ها و متولیان فرهنگی دانشگاه ها نقش آفرینی می کنند. علاوه بر این کنشگران، تعامل رشته های درسی دانشگاهی و بهره گیری از ظرفیت ها و قابلیت های موجود در آن ها می تواند در تقویت فرهنگ دانشگاهی موثر واقع شود.
دانلود فایل word جايگاه منتورينگ در ارتقاي فرهنگ دانشگاهي | WORD
دلایلی از جمله ارتقای عزت نفس، اعتماد به نفس، رضایتمندی، افزایش درک اعضای هیئت علمی جوان نسبت به فرهنگ خاص محیط دانشگاهی، توانایی در انتقال دانش راهبردی، افزایش تعاملات سازنده، استحکام فرهنگ سازمانی، جامعه پذیری دانشگاهی اعضای هیئت علمی، مقرون به صرفه بودن و توسعه فردی و سازمانی، روش منحصربه فرد و مناسبی شناخته شده است. در حقیقت استقرار فرهنگ منتورینگ در دانشگاه از عوامل موثر در ارتقای فرهنگ دانشگاهی است.
دانلود فایل word دانشگاه ايراني؛ دانشگاهي در خدمت ديوان سالاري حکومت يا نهادي براي توسعه دانش و فرهنگ | WORD
بل این دو تمدن مهم اما محروم، نظر به جایگاه رفیع دانش و علم و حقیقت در دنیای مدرن و مدرنیته، و انتساب نسبی اروپای مدرن به یونان، در نهایت این تحلیل غرب را بر قله رفیع دانش و حقیقت و عقلانیت می نشاند و بقیه را در این مهم مقلد و پیرو اروپا می داند. این نوشتار تلاش دارد ضمن بازخوانی فلسفی شئونی از تاریخ علم در ایران قدیم و جدید نادرستی این موضع را نشان دهد و کارکردهای متنوع دانش در ایران قدیم و جدید را خاطرنشان سازد.
دانلود فایل word ديالوگ، حلقه مفقوده فرهنگ دانشگاهي | WORD
پوشش می دهد. با توجه به ماهیت فعالیت های دانشگاه و نفوذ گستردهی آن بر قشر جوان جامعه، آنچه که در قالب فرهنگ دانشگاهی به آن پرداخته نشده است و در بررسی مولفه های مختلفی که پژوهشگران ارائه دادهاند به چشم نمی خورد، دیالوگ و اهمیت آن به عنوان بخشی از فرهنگ استادی است. در این نوشتار سعی شده است تا با بررسی ادبیات مربوط به این موضوع، مروری بر مفهوم دیالوگ و اصول آن و شیوه به کارگیری آن توسط اساتید دانشگاهی انجام گیرد.
دانلود فایل word رابطه اخلاق و سيستم هاي اطلاعاتي (موردمطالعه: آسيب شناسي عدم کاربرد اخلاق) | WORD
شزد نماید. برای این کار ابتدا کلیاتی در اخلاق و سیستمهای اطلاعاتی مطرح مینماید و سپس یافتههای تحقیق را برمیشمارد.روش تحقیق در این مقاله تحلیل محتوا و مضمون می باشد و برای تحلیل دادهها از تفکر منطقی و روش ترکیب پلاس استفاده می نماید.بر اساس نتایج تحقیق آثار منفی زیادی در سیستم های اطلاعاتی بروز می نماید که برخی از مهمترین این موارد را مقاله توصیف می کند و در پایان راهکار برونرفت از این معضلات را پیشنهاد می کند.
دانلود فایل word رويکرد فرهنگ دانشگاهي به مکاتب محافظه کاري و ليبراليسم | WORD
اصول از نظرگاه اندیشمندان و تئوریسین های سیاسی، فلسفی بپردازیم، امید است به دور از حب و بغض های علمی، تلاش صادقانه ای در جهت نیل به اهداف تعیین شده به انجام رسانده و از این رهگذر خواننده این متن ضمن درک ماهیت این دو مکتب و انتقادهای وارد بر آنها، میزان عملیاتی شدن اصول هر یک از این مکاتب در اندیشه و حیات سیاسی خود را شناخته و نحوه پر کردن خلاهای ذهنی و عینی جامعه سیاسی خود که بر اساس آن اصول شکل گرفته را دریابد.
دانلود فایل word رهيافتي بر ساختار و نوع شناسي فرهنگ دانشگاهي | WORD
هی در قالب یک جدول تدوین و ارائه شد. برای نمونه می توان به مولفه هایی همچون: استقلال آکادمیک، آزادی علمی، اخلاق حرفه ای، کار جمعی و گروهی، تفکر انتقادی، سیستم پاداش و ارزیابی اشاره کرد. در پاسخگویی به سوال دوم پژوهش؛ دسته بندی های متکثری از فرهنگ دانشگاهی شرح داده شد و در پاسخ به سوال سوم، بر اساس پنج مولفه کلیدی فرهنگ دانشگاهی احصاء شده در پاسخ به پرسش اول، وضعیت فعلی نظام آموزش عالی مورد نقد و تحلیل قرار گرفت.
دانلود فایل word شناسايي الگوي ضمني سياستگذاري فرهنگي در نهاد علم مبتني بر اسناد بالادستي موجود | WORD
خود در نهایت به یک مدل سیاستی ساده منتج شد. از این فرآیند میتوان چنین نتیجه گرفت که مدل سیاستی مذکور الگوی فاقد مبنای نظری مشخص بوده و از این حیث، ساختاری چهل تکه و بدون انسجام به متون سیاستی مورد نظر بخشیده است. لذا این الگو نمی تواند به شایستگی اهداف و انتظارات پیشروی دانشگاه از منظر اسناد، قوانین و سیاستگذاران را پوشش داده و انتظارات اساسی برای ایجاد تحول مثبت در نهاد علم را به درستی ترسیم و تصویرسازی نماید.
دانلود فایل word شناسايي کدهاي اخلاق تحصيلي دانشجويان | WORD
د. در این پژوهش کیفی،40 نفر از دانشجویان با استفاده از نمونه گیری مبتنی بر هدف وارد مطالعه شدند ابزار گردآوری در این مطالعه مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. مصاحبه ها با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی، تحلیل شد. یافته های این پژوهش مضامین 1) صداقت تحصیلی ؛ 2 )اشتراک اطلاعات در کلاس؛ 3) مسولیت پذیری و وفاداری تحصیلی ؛ 4) حفظ شان کلاس ؛ 5 ) احترام به مقام و کرامت استاد و 6 ) احترام به حقوق و کرامت همکلاسیان را شناسایی کرد.
دانلود فایل word شناسايي و اولويت بندي عوامل فرهنگي موثر بر توليد علوم انساني درآموزش عالي | WORD
زمان و سازه و پایایی به ترتیب با روش ضریب توافق(90/06 )و آلفای کرونباخ (0/89) محاسبه گردید. یافته های کیفی مبتنی بر تحلیل داده ها به روش داده بنیاد و یافته های کمی حاصل تحلیل رگرسیون چندگانه و شاخص های توصیفی می باشد. نتایج کلی پژوهش حاکی از آن است که 4 عامل اصلی ساختاری، فرایندی، نگرشی و مدیریتی و 55 عامل فرعی به طور کلی بر مقوله محوری مطالعه حاضر موثر می باشد که در قالب شرایط علی، زمینه ای و میانجی قابل تبیین می باشند.
دانلود فایل word علم درسي نبود در سينه بود | WORD
آنچه محور پژوهش حاضر است اینکه علم بر اساس کیفیت تحصیل و تاثیر، بر دو نوع است: علم درسی و علم درسینه . علم درسی نتیجه ی آموختن است و علم درسینه نتیجه ی عبادت و ذکر خداوند هرکدام از این دو نیز از حیث سودمندی و منافعی که در پی دارد نقاط متمایزی دارد. در این پژوهش که با تکیه بر شواهد قرآنی و روایی به سرانجام رسیده است مرز بین اقسام علم تبیین شده و طرق وصول به علم در سینه با توجه به شواهد مذکور شناسایی و استقراء شده است.
دانلود فایل word عوامل قانون گريزي در جامعه دانشگاهي و راهکارهاي قانونگرايي | WORD
جه به اینکه دانشگاه به عنوان یک جامعه کوچک جدای از جامعه سیاسی نیست بنابراین میتوان گفت قانون گرایی یا قانون گریزی در هر یک به تبع آن دیگری را نیز درگیر خواهد کرد، همچنانکه این دو ریشه در یکدیگر دارند. به همین مناسبت ابتدا عوامل قانون گریزی که مشترک بین جامعه سیاسی و جامعه دانشگاهی است مورد بررسی قرار گرفته و سپس علل خاص جامعه دانشگاهی بررسی شده است و نهایتا راهکارهای حل این معضلات مورد شناسایی قرار گرفته است.