دانلود فایل word تآملي بر پارامترهاي تاثيرگذار بر بهبود و توسعه نظام آموزشي عالي ايران | WORD
در اجزای الگوی یاد شده، چارچوب کالن مطلوب در این مسیر را تدوین نماید. یافته ها نشانگر آن بود که نظام مدیریتی و بازتعریف ساختار آن در کنار مولفه های اجتماعی و فرهنگی در کنار جغرافیای علمی کشور از اهمیت فزاینده ای در کیفیت بخشی به نظام آموزش عالی ایران برخوردارند. بر این اساس، در راستای تحقق ارزش های مفروض، باید تلازم و ترابط مفاهیم یاد شده نسبت به هم مشخص، برنامه ریزی و اجرا گردد.
دانلود فایل word تاثير ادغام در آموزش عالي بر رضايت شغلي، تعهد سازماني و عملکرد کارکنان (مورد مطالعه: دانشگاه آزاد اسالمي واحد اهواز) | WORD
و مایر (1991 )و عملکرد کارکنان 21 سوالی هرسی و گلد اسمیت (1985 )گردآوری شدند و با استفاده از نرم افزارهای SPSS نسخه 18 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج آزمون فرضیات تحقیق نشان داد وضعیت دانشگاه از نظر متغیرهای رضایت شغلی، تعهد سازمانی و عملکرد کارکنان و مولفه- های آنان در قبل از ادغام دانشگاه آزاد اسالمی واحد اهواز نسبت به بعد از ادغام بهتر بوده است و فرضیه های تحقیق همگی تایید شدند.
دانلود فایل word تبيين مفهوم سياست تجميع و ادغام (با تاکيد بر تجميع و ادغام واحدها و مراکز دانشگاهي) | WORD
جه گرفت؛ دستاندرکاران هم در تدوین و هم در اجرا بایستی ضمن بهرهگیری از سیاست- ها و خط مشی های بالادستی، به عوامل فرهنگ سازمانی دانشگاه ها، مشارکت و هماهنگی سطوح مدیریتی و علمی کشور، عوامل نگهدارنده و بازدارنده طرح، ویژگی های طرح ادغام شامل فرآیند-ترکیب-تعامل- یکپارچگی توجه جدی نمایند. در پایان مواردی کاربردی جهت موفقیت در طرح تجمیع و ادغام واحدها و مراکز دانشگاهی پیشنهاد گردید.
دانلود فایل word تغيير دي. ان. اي آموزش عالي: طوفاني که مجالي براي ساماندهي نخواهد گذاشت | WORD
) منجر به تضعیف آموزش عالی شده 2 است. کایوک (2007 )معتقد است دانشگاه در طول تاریخ همواره خود را با تغییرات سازگار کرده اما این تغییرات به گونه ای نبوده که ساختارهایش را خیلی دگرگون کند. در چهار دهه گذشته (حداقل در اروپا) تحولاتی را تجربه کرده که نظیرش هرگز مشاهده نشده بود و نهاد آموزش عالی خود را در مقابل شرایطی می بیند که ناچار است از سنت هایی که سال ها به آنها وفادار بوده فاصله بگیرد.
دانلود فایل word توسعه نظام آموزش عالي طي سالهاي 1388 تا 1391 ازنگاه مصوبات شوراي گسترش آموزش عالي | WORD
الی کشور ( دانشگاه های دولتی و وابسته به وزارت علوم تحقیقات وفناوری، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی و موسسات اموزش عالی غیر دولتی غیر انتفاعی)،زیر نظام دانشگاه آزاد اسالمی با (30/3%) بیشترین مصوبات شورای گسترش آموزش عالی را داشته است.براین اساس پیشنهاد می شود شورای گسترش آموزش عالی روند توسعه آموزش عالی را در چارچوب آمایش آموزش عالی دنبال نماید.
دانلود فایل word جستاري درباره نقش خيرين در استقلال مراکز آموزش عالي | WORD
شد. اما چرا آیا چون این مقوله در آن روزگار رایج نبود یا آنکه ساخت های اجتماعی و دیوان سالاری آن روزگار و میل به تصدیگری دولت و حاکمیت چنین مقوله ای را برنمی تافت. این نوشتار تالش دارد ضمن بازخوانی تاریخ ورود محدود و معدود خیرین به حوزه آموزش عالی در سد اخیر، زمینه های فرهنگی و اجتماعی ورود آنها به موضوع مدیریت دانش را به عنوان الگویی برای استقلال آتی دانشگاه ها در ایران ارائه دهد.
دانلود فایل word خودگرداني مالي دانشگاه ها در عصر توده اي شدن؛ راهي براي ساماندهي آموزش عالي ايران | WORD
ل شود، پایه ای ترین راهبرد سیاستی در دستیابی به هرگونه ساماندهی در نظام آموزش عالی است. در چنین شرایطی است که دانشگاه ها از نهادی نوپا که نیازمند دستگیری است به نهادی بالغ بدل شده که می تواند با تکیه بر ظرفیت های مالی خود به گونه ای برنامه ریزی کند که به مطالبات اجتماعی در حوزه های مختلف همچون استقرار نظام کیفیت و ارتقای آن، ارائه آموزش های تقاضامحور، تولید دانش کارآمد پاسخ دهد.
دانلود فایل word درگاه هاي آموزش عالي بين المللي و سناريوهايي براي توسع?? منطقه اي در ايران | WORD
یرساخت مناسبی برای تربیت، شناسایی و جذب سرمایه های انسانی و اجتماعی مهیا می کند؛ به عبارت روشنتر نهادهای آموزش عالی مهمترین مراجع آموزش و تربیت سرمایه های اجتماعی هستند. از آنجا که سرمایه های اجتماعی مهمترین نیروی پیشران توسعه و پیشرفت در جهان امروز محسوب می شوند بنابراین با گسترش درگاه های منطقهای آموزش عالی بین المللی زمین مناسبی برای توسع منطقه ای در ایران بوجود خواهد آمد.
دانلود فایل word ساماندهي آموزش عالي؛ حرف تا عمل | WORD
صیفی- تحلیلی،دلایل ضرورت واهداف ایجاداین طرح را طبقه بندی،سیاست هارا معرفی و درنهایت وضعیت موجود سیاست های ساماندهی آموزش عالی را بررسی می کند.نتایج نشان داده که این طرح در راستای اجرای سیاست آمایش آموزش عالی شکل گرفته؛ لذا الزم است وزارت عتف جهت حل مسائل کیفی موجود در نظام آموزش عالی به اجرایی شدن کامل سندآمایش آموزش عالی بپردازد و سیاست گذاری های در راستای این سنداجرا گردد.
دانلود فایل word ساماندهي يا سامان يابي: مساله کدام است | WORD
یا سامان یابی آموزش عالی مشخص نکند هیچ مدل و سیاستی قابل استفاده و اجرا نخواهد بود. ساماندهی همان سیاستی است که سیاست گذار خود را مجاز به تجویز سیاست های ابلاغی می داند که با ماهیت دانشگاه در تضاد است اما سامان یابی ناظر به آن دسته از سیاست هاست که با پاسداشت ارزش های اصیل دانشگاهی چون استقلال دانشگاهی شکل گرفته و بر مشارکت تمام بازی گردانان برای شکل گیری این سیاستها تاکید دارد.
دانلود فایل word سناريوي کيفيت در آموزش عالي ايران | WORD
ای دائمی متولیان آموزش عالی محسوب میشود. از این رو، در مقاله حاضر، سعی بر آن است تا ضمن مروری بر مفاهیم ذیربط، به بررسی مسائل ناشی از رشد بیرویه آموزش عالی پرداخته شده و در عین حال، سناریوهای کیفی فراروی آن تبیین گردد. روش مطالعه، توصیفی- تحلیلی بوده و با بهرهگیری از مطالعات کتابخانه ای به گردآوری مستندات نظری مبادرت شده است. در خاتمه نیز، سناریوهای پیشنهادی کیفیت، مطرح شده است.
دانلود فایل word سند آمايش آموزش عالي کشور؛ چالش ها و تنگناهاي عملياتي شدن | WORD
ر هیئت امنای دانشگاه ها، کمبود مدیران سطح بالا در برخی مناطق و ساختار بودجه ریزی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور می باشد. بر همین اساس بازنگری در حکمرانی نظام علم و فناوری متناسب با اهداف و اولویت های سند، پر رنگ شدن سهم بخش های غیردولتی خصوصا در بخش فناوری و نوآوری، بازنگری در الگوهای پهنه بندی و مدیریت منطقه ای از مهمترین الزامات فراروی عملیاتی نمودن سند تدوین شده است.
دانلود فایل word فرايند بلونيا، سياستگذاري فراملي جهت ساماندهي آموزش عالي در اروپا | WORD
ابع مورد بررسی در این پژوهش اسناد منتشر شده توسط اتحادیه اروپا (مانند اعلامیه سوربن و بولونیا)و مقاالت مرتبط با آن بوده است. این پژوهش نشان داد فرایند بولونیا به عنوان یک سیاست فراملی، نظام های آموزش عالی کشورهای عضو و غیر عضو اتحادیه اروپا را از طریق ایجاد تغییر در ساختارها و دوره های تحصیلی، همسان کردن مدارک تحصیلی، واحدهای درسی و رتبه بندی دانشگاه ها تحت تاثیر قرار داده است.
دانلود فایل word مقايسه آمايش آموزش عالي کشور در برنامه هاي توسعه قبل و بعد از انقلاب | WORD
چنین، طبق بررسی مستندات برنامه های توسعه قبل و بعد از انقلاب اسلامی، مطالعات آمایش آموزش عالی بعد از انقلاب، در برخی از موارد و زمینه ها از تجارب آمایشی قبل از انقلاب، بهره برده است و در این میان، بررسی نتایج، اقدامات و پیشنهادات مطرح شده در برنامه های توسعه، حاکی از آن است که بین برخی از مطالعات آمایش آموزش عالی قبل و بعد از انقالب، شباهت و بین برخی دیگر، نوعی گسستگی وجود دارد.
دانلود فایل word آسيب شناسي فرهنگ يادگيري دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي بر اساس چارچوب مفهومي فرهنگ يادگيري اولر | WORD
شویق نوآوری آموزشی، قوانین رسمی و غیر رسمی، بهبود کیفیت زمینه یادگیری، توسعه هیئت علمی، توانمندسازی ظرفیت آموزش) و تعاملی با ابعاد: (فضای یادگیری، ساختار محتوا، اهداف، رسانه، ارزشیابی، روابط اساتید با دانشجویان، استاد، چارچوب زمان) ارائه گردید. نتایج: فرهنگ یادگیری دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از ضعف های بسیاری رنج می برد که برای بهبود آن نیاز به کاربرد اقدامات موثر می باشد.
دانلود فایل word آسيبشناسي و نقد فرهنگ دانشگاهي و اخلاق پژوهش از منظر فارسي آموزان خارجي مقيم ايران | WORD
ستاد و دانشجو دچار تحولاتی شده که در این مقاله، بخشی از این نگرانی ها از منظر فارسی آموزان خارجی مقیم ایران که لااقل برای دو سال در ایران حضور داشته اند، در قالبی روایی منعکس شده است. مقاله حاضر، نتایج یک مطالعه علمی راجع به نگاه انتقادی زبان آموزان خارجی مقیم تهران نسبت به وضعیت فرهنگ دانشگاهی و اخلاق پژوهش است که از رهگذر تحلیل پرسشنامه مربوط حاصل شده و به شرح ذیل گزارش می شود.
دانلود فایل word آمايش شاخص هاي پايش اهداف کلان فرهنگي دانشگاه: مطالعه اي موردي | WORD
ستلزم آمایش شاخصهایی برای پایش اهداف مزبور است. در این راستا، پژوهش حاضر در قالب یک مطالعه موردی در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ولیعصر (عج) کوشیده است تا از رهگذر تحلیل داده های برونداد گروه کانونی خبرگان با استفاده از فن فرآیند تحلیل سلسله مراتبی به شناسایی و اولویت بندی این شاخصها بپردازد. یافته های پژوهش به شناسایی 45 شاخص برای 5 هدف کلان و اولویت بندی تفکیکی آنها انجامید.
دانلود فایل word آينده پژوهي در فرهنگ دانشگاهي | WORD
عوامل ما را در بررسی، پیش آگاهی و برنامه ریزی آینده فرهنگ دانشگاه یاری می دهد تا بتوانیم اقدامات کاربردی در برنامه ریزی و ساماندهی آینده بهتر به انجام برسانیم. در این پژوهش با مطالعات اسنادی و کتابخانه ای و روش توصیفی کیفی کوشش شده است تا ضمن دستیابی به اهداف فوق الذکر، الگویی کاربردی ارائه گردد لذا برای رفع آسیب های فرهنگ دانشگاهی از ده اقدام موثر آینده پژوهی استفاده شده است.
دانلود فایل word ارائه چارچوب الگوسازي توحيد- واقع- آرمان نگر براي فرهنگ دانشگاهي | WORD
پیش از آن به روح و جوهر اخلاق یعنی توحید اهتمام دارد(بقره، 103). مهمترین یافته این پژوهش این است که، ظرفیت های فردی و گروهی افراد و اجتماعات خاصی مثل دانشگاهیان در راه رسیدن به جامعه آرمانی را، در مطابقت با گفتمان فرهنگی قرآن می داند، و بیان میکند نمیتوان به چنین مهمی، بودن جامع نگری و داشتن الگوی بستر ساز، دست یافت. در نتیجه، سعی به ارائه الگویی کاربردی برای چنین بسترسازی می کند.
دانلود فایل word ارزيابي بايسته هاي دادرسي عادلانه در رسيدگي به تخلفات انضباطي دانشجويان | WORD
ویی با اصول دادرسی عادلانه که در اسناد بین المللی و نظام حقوقی داخلی کشورها به عنوان معیارهای دادرسی مطلوب شناخته شده است مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. نتایج تحقیق نشان می دهد که گرچه در بسیاری از موارد این اصول مورد توجه قرار گرفته، اما همچنان تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله داریم و ضروری است برای رسیدن به اهداف مقرر در مقدمه آیین نامه اصلاحاتی متناسب با نیازهای روز صورت گیرد.
دانلود فایل word الزامات ارتقاي فرهنگ قانونگرايي دانشجويان (تقويت نگرش ديني و نفعگرايي جمعي) | WORD
شگاهی به عنوان یکی از مهمترین کارگزاران نظم اجتماعی است. ازاینرو شناسایی عوامل موثر بر ارتقای فرهنگ قانونگرایی دانشجویان برای سیاستگذاران فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است که در این مقاله بر اساس نظریات موجود پیرامون قانونگرایی، به تبیین برخی از آنان پرداخته می شود. یافته های تحقیق نشان میدهد که داشتن نگرش دینی و نفع گرایی جمعی بر میزان قانونگرایی دانشجویان تاثیرگذار است.
دانلود فایل word بايسته هاي تقويت فرهنگ قانونگرايي دانشگاهيان (عوامل مرتبط با قانون) | WORD
قاله نمی گنجد در نوشتار حاضر صرفا نظریات و عوامل مرتبط با قانون، تبیین می گردد. به عبارت دیگر مقاله حاضر به دنبال بررسی این موضوع است که قوانین دانشگاهی باید واجد چه شرایطی باشد تا شاهد قانون مداری هر چه بیشتر دانشگاهیان باشیم. یافته های تحقیق نشان می دهد که نگرش مثبت به قانون، کارآمدی قوانین و آگاهی از قوانین از جمله عواملی است که در تقویت فرهنگ قانونگرایی دانشگاهیان موثر است.
دانلود فایل word بررسي انتقادي مباني مشروعيت مالکيت فکري (مورد مطالعه: گونه هاي مالکيت معنوي در ايران) | WORD
آفرینش های فکری خواستار حمایت جدی از مالکین حقوق معنوی می باشند؛ در مقابل عده ای معتقدند که حمایت از مالکیت های معنوی مانعی جدی در برابر پیشرفت می تواند باشد. این پژوهش گونه های مالکیت غیرمادی و معنوی و فکری مورد تائید قوانین ایران بعد از انقلاب اسلامی، علیرغم بحثهای جدی در مشروعیت دینی آن با تکیه بر مستندات حکم حکومتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و تصویب مجلس شورای اسلامی اشاره دارد.
دانلود فایل word بررسي تاثير مولفه هاي هوش فرهنگي بر رفتار شهروندي سازماني کارکنان دانشگاه فرهنگيان استان گلستان | WORD
انگ و رفتار شهروندی سازمانی پادساکوف و همکاران استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون تی تک نمونه ای نشان داد که تمامی مولفه های هوش فرهنگی و رفتار شهروندی سازمانی در بین کارکنان بطور معناداری بیشتر از سطح متوسط بوده است. همچنین نتایج حاصل از آزمون رگرسیون چندگانه نشان داد که مولفه های هوش فرهنگی شامل هوش فراشناختی و شناختی تاثیر معناداری روی رفتار شهروندی سازمانی کارکنان دارد.
دانلود فایل word بررسي تطبيقي فرهنگ کار تيمي در دانشجويان دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه بيرجند | WORD
ت به دانشگاه بیرجند، وضعیت مطلوبتری داشته است. به عبارتی، در دانشگاه فرهنگیان از بین مولفه های یاد شده، اعتماد و پشتیبانی نقش بهسزایی در افزایش کار تیمی داشتهاست. همچنین بر اساس دیگر یافته های این پژوهش، میتوان اینگونه استنباط کرد که دانشگاه تاثیر چندانی در نهادینه سازی فرهنگ کار تیمی نداشته است. در پایان باید گفت، در انجام کار تیمی، بین دانشجویان دختر و پسر تفاوتی وجود ندارد.
دانلود فایل word بررسي جايگاه تفکر انتقادي در ارتقاي فرهنگ دانشگاهي | WORD
تقادی، تاثیر این تفکر را در ارتقای فرهنگ دانشگاهی نشان دهد. این پژوهش به شیوه توصیفی تحلیلی و با اتکا به شواهدی از تاریخ فلسفه علم و تاریخ ایران انجام گرفته است. یافته های حاصل از این پژوهش نشان میدهد که کاربست تفکر انتقادی در برنامه های آموزشی و تربیتی دانشجویان منجر به خلق نظاممند و متفکرانه ایده ها و درک جدیدی از ارزشها خواهد شد که برایند آن حرکت به سمت توسعه فرهنگی خواهد بود.
دانلود فایل word بررسي چالش ها و فرصت هاي فرهنگ دانشگاهي بر دانشجويان | WORD
نفس، شرکت درفعالیت های اجتماعی، احساس مسولیت، آسیب ها:اعتیاد به مواد مخدر، انحرافات اخلاقی،مدرک گرایی، نگرانی از وضعیت شغلی در آینده، تعارض های فرهنگی، سست تر شدن اعتقادات مذهبی، به تاخیر افتادن تشکیل خانواده، روابط نامناسب با همسالان(دخترو پسر) فرهنگ دانشگاهی دارای فرصت های بی شماری برای جامعه است رشد و توسعه سرچشمه آن دانشگاه است که باید به فرهنگ دانشگاهی توجه ویژهای شود.
دانلود فایل word بررسي عوامل اجتماعي فرهنگي موثر بر تقاضاي اجتماعي ورود به آموزش عالي (مطالعه ي موردي دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد) | WORD
ند. اطلاعات با استفاده از آمارهای توصیفی و استنباطی؛ فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار، آزمونهای تی تک نمونهای مستقل و فریدمن مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج بدست آمده از پژوهش نشان داد، تاثیر عوامل اجتماعی-فرهنگی در سطح 95 درصد معنادار بوده است. همچنین از میان شاخصهای اجتماعی-فرهنگی، شاخص منزلت اجتماعی با میانگین 2,71 بیشترین تاثیر را بر ورود به آموزش عالی دانشجویان داشته است
دانلود فایل word بررسي عوامل اجتماعي موثر بر مشارکت ديني دانشجويان دانشگاه بيرجند | WORD
ود برطبق فرمول کوکران، نمونه ای به حجم 312 نفر با شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه بندی متناسب انتخاب شده است. یافته ها نشان می دهد که بین متغیر وابسته یعنی مشارکت دینی با متغیرهای ارزشهای دینی، اعتماد اجتماعی، پایگاه اجتماعی - اقتصادی خانواده، استفاده از رسانه های جمعی به ترتیب بیشترین تاثیر را بر متغیر وابسته دارند. نتایج این تحقیق هم سو با نظریات اینگلهارت و نوریس و پاتنام می باشد.
دانلود فایل word بررسي عوامل موثر بر مشارکت دانشجويان در فعاليت هاي پژوهشي – فرهنگي (مطالعه موردي : دانشجويان دانشگاه فرهنگيان پرديس حضرت معصومه(س) ) | WORD
استفاده از فرمول کوکران) 198 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شده است. نتایج نشان دادند دانشجو در سایه همکاری و مشارکت در امور فرهنگی و پژوهشی خواهند توانست روح ابتکار و حس مسئولیت پذیریشان را تقویت کنند و با علاقه و انگیزه در رسیدن به اهداف تلاش نمایند، همچنین باعث رشد شخصیت انسانی و بالندگی جنبه های روحی و معنوی و شکوفایی ارزشهای والای انسانی و بطور کلی تامین نیاز های شان بشوند.