دانلود فایل word مهاجرت زماني داده هاي لرزه اي در حوزه چشمه مشترک با استفاده از پارامتر پرتو ظاهري | WORD
فرآیندی بسیار زمانبر بوده و مستلزم بکارگیری نیروی پردازشگر باتجربه در زمینه پردازش است. روشهای نوین پردازش و تصویرسازی لرزهای با استفاده از پارامتر پرتو ظاهری جایگزینی بهینه برای روشهای متداول بوده که سرعت بالای پردازش از ویژگیهای خاص آنهاست. در این مقاله، روشی نوین در مهاجرت داده های لرزه ای در حوزه چشمه مشترک معرفی و اصول حاکم بر آن با آزمایشهای انجام شده بر روی داده های مصنوعی و حقیقی پشتیبانی شده، و نتایج حاصله با سایر روشهای مرسوم در مهاجرت داده های لرزه ای مقایسه شده است.
دانلود فایل word وارون سازي داده هاي مقاومت ويژه با روش معادلات انتگرالي و مقايسه با نرم افزار Res2dinv | WORD
با نوفه اعمال و با نرم افزار Res2dinv مقایسه شد. به منظور تولید داده های مصنوعی دقیق تر نرم افزار Res2dmod مورد استفاده قرار گرفت. نتایج وارونسازی حاصل از داده های مصنوعی با روش انتگرالی بازسازی بسیار خوبی از مدل اصلی را نشان میداد. همچنین در پایان برای بررسی کارآمدی الگوریتم در کاربردهای عملی، آن را روی داده های واقعی اعمال نمودیم و مدل بازسازی شده بیانگر توانمندی آن در بازیابی بی هنجاریهای زیر سطحی بود. توان تابع وزن دهی عمقی برای هر دو داده مصنوعی و واقعی برابر یک در نظر گرفته شده است.
دانلود فایل word وارون سازي مشترک وزن دهي شده داده هاي مغناطيس سنجي و مقاومت ويژه با استفاده از تابع گراديان متقاطع | WORD
اطع بعد از فرآیندهای وارون سازی جداگانه و مشترک مقایسه شده و مشاهده خواهد شد که بعد از فرآیند وارون سازی مشترک شباهت ساختاری افزایش یافته و مقادیر تابع گرادیان کوچکتر خواهند شد. در واقع مشاهده خواهیم کرد که برای داده های مورد نظر روش مغناطیس سنجی در قالب قید گردیان متقاطع باعث بهبود روش مقاومت ویژه بعد از وارونسازی مشترک میشود اما روش مقاومتویژه نمیتواند باعث شود تا روش مغناطیس سنجی بی هنجاریهای بیشتری را تشخیص دهد. در واقع علت این موضوع در مشخصات تابع گرادیان متقاطع نهفته است.
دانلود فایل word آسيب شناسي نظام سنجش و پذيرش آموزش عالي و ارائه پيشنهادات سياستي | WORD
ذیرش و سنجش آموزش عالی، مورد توجه قرار گیرد. پژوهش حاضر سه پرسش را هدف مطالعه خود قرار داده است: اول اینکه چالش های پیش روی نظام سنجش و پذیرش موجود چیست چه سیاست هایی به منظور پاسخگویی به این چالش ها اتخاذ شده است و این سیاست ها تا چه اندازه موفق بوده است در نهایت چه راهکارهایی به منظور اصلاح و ساماندهی نظام سنجش و پذیرش می توان ارائه داد در این پژوهش از روش تحلیل ذینفعان و روش مطالعه اسنادی، به منظور شناسایی مسائل، ارزیابی سیاست های موجود و در نهایت ارائه راهکارها استفاده شده است.
دانلود فایل word الزامات پياده سازي مديريت منطقه اي آموزش عالي | WORD
ن ارشد معاونت های آموزشی، و پژوهشی، فرهنگی واداری مالی وزارت عتف و مدیران کل شورای عالی انقالب فرهنگی و اعضای هیئت علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی تشکیل دادند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند، تعداد 35 نفر انتخاب شدند. جهت تحلیل داده ها از تحلیل استقرایی استفاده گردید. نتایج یافته ها حاکی از آن بود که nx شامل بلوغ سازمانی، مشارکت مناطق، استقلال مالی، نقش نظارتی وزارت عتف، نقش سیاستی وزارت عتف و فرهنگ سازی در دانشگاه های شهرستان جهت پذیرش مدیریت منطقه ای می باشد.
دانلود فایل word بررسي روند توسعه زير نظام هاي آموزش عالي و ارائه راهبردهاي سياستي براي توسعه مطلوب آنها (مطالعه موردي دانشگاه آزاد اسلامي ) | WORD
م انسانی، فنی و مهندسی، هنر، علوم پایه، پزشکی و کشاورزی - دامپزشکی بوده است، اما در مقایسه با دیگر زیر نظام های آموزشی در تامین نیاز بازار کار به نیروی انسانی متخصص اهتمام بیشتری داشته است در جذب هیات علمی، دانشگاه آزاد نسبت به کل در بازه زمانی مورد نظر از حدود 44/8 درصد به 37/4 درصد رسیده و نسبت به ارتقاء علمی اعضای هیات علمی تالش های بسیاری نموده بطوریکه در بازه زمانی مورد مطالعه سهم اعضای هیات علمی استادیار و دانشیار رشد چشمگیری داشته است و از مرتبه علمی مربی به استادیار رسیده است.
دانلود فایل word بررسي ساختار تامين مالي در آموزش عالي در ايران و ساير کشورها | WORD
در آموزش عالی است. بر اساس مطالعات صورت گرفته در آموزش عالی کشورهای مختلف مشخص شده است که کشورها سیستم های مالی متمایزی در آموزش عالی دارند بطوری که مشارکت بخش خصوصی در کشورهای آمریکا، بریتانیا و کره جنوبی بسیار متفاوت تر از مشارکت بخش دولتی است، اما در بسیاری از کشورها مشارکت بخش دولتی بیشتر بوده و بسیاری از کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی و فعالان این عرصه با استفاده از منابع مالی دولتی که کمتر یا بیشتر از 22 درصد بودجه دولتی آنها است، از آموزش عالی حمایت می کنند.
دانلود فایل word تآملي بر پارامترهاي تاثيرگذار بر بهبود و توسعه نظام آموزشي عالي ايران | WORD
ر در بهبود کیفیت آموزشی نظام آموزش عالی کشور را در سه حوزه آموزش، پژوهش و فناوری احصاء نموده و با تدقیق در اجزای الگوی یاد شده، چارچوب کالن مطلوب در این مسیر را تدوین نماید. یافته ها نشانگر آن بود که نظام مدیریتی و بازتعریف ساختار آن در کنار مولفه های اجتماعی و فرهنگی در کنار جغرافیای علمی کشور از اهمیت فزاینده ای در کیفیت بخشی به نظام آموزش عالی ایران برخوردارند. بر این اساس، در راستای تحقق ارزش های مفروض، باید تلازم و ترابط مفاهیم یاد شده نسبت به هم مشخص، برنامه ریزی و اجرا گردد.
دانلود فایل word تاثير ادغام در آموزش عالي بر رضايت شغلي، تعهد سازماني و عملکرد کارکنان (مورد مطالعه: دانشگاه آزاد اسالمي واحد اهواز) | WORD
ی تحقیق از طریق پرسشنامه های استاندارد رضایت شغلی 6 سوالی مارتینز و پرونسا (2512 )،تعهد سازمانی 9 سوالی آلن و مایر (1991 )و عملکرد کارکنان 21 سوالی هرسی و گلد اسمیت (1985 )گردآوری شدند و با استفاده از نرم افزارهای SPSS نسخه 18 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج آزمون فرضیات تحقیق نشان داد وضعیت دانشگاه از نظر متغیرهای رضایت شغلی، تعهد سازمانی و عملکرد کارکنان و مولفه- های آنان در قبل از ادغام دانشگاه آزاد اسالمی واحد اهواز نسبت به بعد از ادغام بهتر بوده است و فرضیه های تحقیق همگی تایید شدند.
دانلود فایل word تبيين مفهوم سياست تجميع و ادغام (با تاکيد بر تجميع و ادغام واحدها و مراکز دانشگاهي) | WORD
قانونی و سیاسی در این زمینه استخراج و مورد تحلیل قرار گرفت. با توجه به تبیین مفاهیم موردنظر میتوان نتیجه گرفت؛ دستاندرکاران هم در تدوین و هم در اجرا بایستی ضمن بهرهگیری از سیاست- ها و خط مشی های بالادستی، به عوامل فرهنگ سازمانی دانشگاه ها، مشارکت و هماهنگی سطوح مدیریتی و علمی کشور، عوامل نگهدارنده و بازدارنده طرح، ویژگی های طرح ادغام شامل فرآیند-ترکیب-تعامل- یکپارچگی توجه جدی نمایند. در پایان مواردی کاربردی جهت موفقیت در طرح تجمیع و ادغام واحدها و مراکز دانشگاهی پیشنهاد گردید.
دانلود فایل word تغيير دي. ان. اي آموزش عالي: طوفاني که مجالي براي ساماندهي نخواهد گذاشت | WORD
پنجه نرم می کند که در دو بعد معرفت شناختی (دانش برای دانش مهم است) و جامعه شناختی (ارتباط دانشگاه و جامعه) منجر به تضعیف آموزش عالی شده 2 است. کایوک (2007 )معتقد است دانشگاه در طول تاریخ همواره خود را با تغییرات سازگار کرده اما این تغییرات به گونه ای نبوده که ساختارهایش را خیلی دگرگون کند. در چهار دهه گذشته (حداقل در اروپا) تحولاتی را تجربه کرده که نظیرش هرگز مشاهده نشده بود و نهاد آموزش عالی خود را در مقابل شرایطی می بیند که ناچار است از سنت هایی که سال ها به آنها وفادار بوده فاصله بگیرد.
دانلود فایل word توسعه نظام آموزش عالي طي سالهاي 1388 تا 1391 ازنگاه مصوبات شوراي گسترش آموزش عالي | WORD
روه آموزشی علمی کاربردی با (39/1% ) نسبت به سایر گروه های آموزشی و بالاترین رشد در بین زیر نظام های آموزش عالی کشور ( دانشگاه های دولتی و وابسته به وزارت علوم تحقیقات وفناوری، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی و موسسات اموزش عالی غیر دولتی غیر انتفاعی)،زیر نظام دانشگاه آزاد اسالمی با (30/3%) بیشترین مصوبات شورای گسترش آموزش عالی را داشته است.براین اساس پیشنهاد می شود شورای گسترش آموزش عالی روند توسعه آموزش عالی را در چارچوب آمایش آموزش عالی دنبال نماید.
دانلود فایل word جستاري درباره نقش خيرين در استقلال مراکز آموزش عالي | WORD
ن زندگی دانشگاهی، اعتبار مدرک های دانشگاهی، فعالیت های بین المللی و غیره سخنانی نغز برای گفتن داشته باشد. اما چرا آیا چون این مقوله در آن روزگار رایج نبود یا آنکه ساخت های اجتماعی و دیوان سالاری آن روزگار و میل به تصدیگری دولت و حاکمیت چنین مقوله ای را برنمی تافت. این نوشتار تالش دارد ضمن بازخوانی تاریخ ورود محدود و معدود خیرین به حوزه آموزش عالی در سد اخیر، زمینه های فرهنگی و اجتماعی ورود آنها به موضوع مدیریت دانش را به عنوان الگویی برای استقلال آتی دانشگاه ها در ایران ارائه دهد.
دانلود فایل word خودگرداني مالي دانشگاه ها در عصر توده اي شدن؛ راهي براي ساماندهي آموزش عالي ايران | WORD
ن در حالی است که اگر خودگردانی مالی دانشگاه ها با تکیه بر اصول و ارزش های نهادهای دانشگاهی به درستی دنبال شود، پایه ای ترین راهبرد سیاستی در دستیابی به هرگونه ساماندهی در نظام آموزش عالی است. در چنین شرایطی است که دانشگاه ها از نهادی نوپا که نیازمند دستگیری است به نهادی بالغ بدل شده که می تواند با تکیه بر ظرفیت های مالی خود به گونه ای برنامه ریزی کند که به مطالبات اجتماعی در حوزه های مختلف همچون استقرار نظام کیفیت و ارتقای آن، ارائه آموزش های تقاضامحور، تولید دانش کارآمد پاسخ دهد.
دانلود فایل word درگاه هاي آموزش عالي بين المللي و سناريوهايي براي توسع?? منطقه اي در ايران | WORD
منطقه ای مستلزم داشتن قدرت و سرمای لازم است. تبدیل شدن مناطق جغرافیایی به درگاه آموزش عالی بین المللی زیرساخت مناسبی برای تربیت، شناسایی و جذب سرمایه های انسانی و اجتماعی مهیا می کند؛ به عبارت روشنتر نهادهای آموزش عالی مهمترین مراجع آموزش و تربیت سرمایه های اجتماعی هستند. از آنجا که سرمایه های اجتماعی مهمترین نیروی پیشران توسعه و پیشرفت در جهان امروز محسوب می شوند بنابراین با گسترش درگاه های منطقهای آموزش عالی بین المللی زمین مناسبی برای توسع منطقه ای در ایران بوجود خواهد آمد.
دانلود فایل word ساماندهي آموزش عالي؛ حرف تا عمل | WORD
ی آموزش عالیست؛که هدف آن ساماندهی نظام بر اساس شرایط داخلی وخارجی می باشد.این پژوهش بااستفاده ازروش توصیفی- تحلیلی،دلایل ضرورت واهداف ایجاداین طرح را طبقه بندی،سیاست هارا معرفی و درنهایت وضعیت موجود سیاست های ساماندهی آموزش عالی را بررسی می کند.نتایج نشان داده که این طرح در راستای اجرای سیاست آمایش آموزش عالی شکل گرفته؛ لذا الزم است وزارت عتف جهت حل مسائل کیفی موجود در نظام آموزش عالی به اجرایی شدن کامل سندآمایش آموزش عالی بپردازد و سیاست گذاری های در راستای این سنداجرا گردد.
دانلود فایل word ساماندهي يا سامان يابي: مساله کدام است | WORD
مدلی برای سامان یابی آموزش عالی در ایران رسیده اما واقعیت آن است تا سیاست گذار تکلیف خود را با ساماندهی یا سامان یابی آموزش عالی مشخص نکند هیچ مدل و سیاستی قابل استفاده و اجرا نخواهد بود. ساماندهی همان سیاستی است که سیاست گذار خود را مجاز به تجویز سیاست های ابلاغی می داند که با ماهیت دانشگاه در تضاد است اما سامان یابی ناظر به آن دسته از سیاست هاست که با پاسداشت ارزش های اصیل دانشگاهی چون استقلال دانشگاهی شکل گرفته و بر مشارکت تمام بازی گردانان برای شکل گیری این سیاستها تاکید دارد.
دانلود فایل word سناريوي کيفيت در آموزش عالي ايران | WORD
قاله:
همراستایی رشد کمی و کیفی در آموزش عالی و توجه به گسترش کیفی به موازات رشد کمی از جمله دغدغه- های دائمی متولیان آموزش عالی محسوب میشود. از این رو، در مقاله حاضر، سعی بر آن است تا ضمن مروری بر مفاهیم ذیربط، به بررسی مسائل ناشی از رشد بیرویه آموزش عالی پرداخته شده و در عین حال، سناریوهای کیفی فراروی آن تبیین گردد. روش مطالعه، توصیفی- تحلیلی بوده و با بهرهگیری از مطالعات کتابخانه ای به گردآوری مستندات نظری مبادرت شده است. در خاتمه نیز، سناریوهای پیشنهادی کیفیت، مطرح شده است.
دانلود فایل word سند آمايش آموزش عالي کشور؛ چالش ها و تنگناهاي عملياتي شدن | WORD
د با تقسیمات سیاسی و مدیریت کشور، عدم پذیرش و تمایل همکاری دانشگاه های بزرگ با دانشگاه های کوچک، ساختار هیئت امنای دانشگاه ها، کمبود مدیران سطح بالا در برخی مناطق و ساختار بودجه ریزی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور می باشد. بر همین اساس بازنگری در حکمرانی نظام علم و فناوری متناسب با اهداف و اولویت های سند، پر رنگ شدن سهم بخش های غیردولتی خصوصا در بخش فناوری و نوآوری، بازنگری در الگوهای پهنه بندی و مدیریت منطقه ای از مهمترین الزامات فراروی عملیاتی نمودن سند تدوین شده است.
دانلود فایل word فرايند بلونيا، سياستگذاري فراملي جهت ساماندهي آموزش عالي در اروپا | WORD
یراتی که به عنوان یک سیاست فراملی بر نظام آموزش عالی کشورهای اروپایی داشته مورد توجه قرار گرفته است. منابع مورد بررسی در این پژوهش اسناد منتشر شده توسط اتحادیه اروپا (مانند اعلامیه سوربن و بولونیا)و مقاالت مرتبط با آن بوده است. این پژوهش نشان داد فرایند بولونیا به عنوان یک سیاست فراملی، نظام های آموزش عالی کشورهای عضو و غیر عضو اتحادیه اروپا را از طریق ایجاد تغییر در ساختارها و دوره های تحصیلی، همسان کردن مدارک تحصیلی، واحدهای درسی و رتبه بندی دانشگاه ها تحت تاثیر قرار داده است.
دانلود فایل word مقايسه آمايش آموزش عالي کشور در برنامه هاي توسعه قبل و بعد از انقلاب | WORD
عملی برای سیاست گذاری های توسعه و گسترش آموزش عالی مبتنی بر آمایش سرزمین و ماموریتگرایی تلقی می شود؛ همچنین، طبق بررسی مستندات برنامه های توسعه قبل و بعد از انقلاب اسلامی، مطالعات آمایش آموزش عالی بعد از انقلاب، در برخی از موارد و زمینه ها از تجارب آمایشی قبل از انقلاب، بهره برده است و در این میان، بررسی نتایج، اقدامات و پیشنهادات مطرح شده در برنامه های توسعه، حاکی از آن است که بین برخی از مطالعات آمایش آموزش عالی قبل و بعد از انقالب، شباهت و بین برخی دیگر، نوعی گسستگی وجود دارد.
دانلود فایل word آسيب شناسي فرهنگ يادگيري دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي بر اساس چارچوب مفهومي فرهنگ يادگيري اولر | WORD
یزه یادگیری، نقش یادگیرنده، انتظارات دانشجویان از یادگیری، وظایف یادگیرنده) نهادی با ابعاد: (تقدیر و تشویق نوآوری آموزشی، قوانین رسمی و غیر رسمی، بهبود کیفیت زمینه یادگیری، توسعه هیئت علمی، توانمندسازی ظرفیت آموزش) و تعاملی با ابعاد: (فضای یادگیری، ساختار محتوا، اهداف، رسانه، ارزشیابی، روابط اساتید با دانشجویان، استاد، چارچوب زمان) ارائه گردید. نتایج: فرهنگ یادگیری دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از ضعف های بسیاری رنج می برد که برای بهبود آن نیاز به کاربرد اقدامات موثر می باشد.
دانلود فایل word آسيبشناسي و نقد فرهنگ دانشگاهي و اخلاق پژوهش از منظر فارسي آموزان خارجي مقيم ايران | WORD
است ولی در سال های اخیر همسو با تغییر رویکرد دانشگاه ها به سمت و سوی درآمدزایی و بازار، روابط فیمابین استاد و دانشجو دچار تحولاتی شده که در این مقاله، بخشی از این نگرانی ها از منظر فارسی آموزان خارجی مقیم ایران که لااقل برای دو سال در ایران حضور داشته اند، در قالبی روایی منعکس شده است. مقاله حاضر، نتایج یک مطالعه علمی راجع به نگاه انتقادی زبان آموزان خارجی مقیم تهران نسبت به وضعیت فرهنگ دانشگاهی و اخلاق پژوهش است که از رهگذر تحلیل پرسشنامه مربوط حاصل شده و به شرح ذیل گزارش می شود.
دانلود فایل word آمايش شاخص هاي پايش اهداف کلان فرهنگي دانشگاه: مطالعه اي موردي | WORD
ند راهبردی خود مبادرت نمودند. مدیریت بهینه منابع محدود سازمانی برای تحقق اهداف کلان مندرج در این سند مستلزم آمایش شاخصهایی برای پایش اهداف مزبور است. در این راستا، پژوهش حاضر در قالب یک مطالعه موردی در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ولیعصر (عج) کوشیده است تا از رهگذر تحلیل داده های برونداد گروه کانونی خبرگان با استفاده از فن فرآیند تحلیل سلسله مراتبی به شناسایی و اولویت بندی این شاخصها بپردازد. یافته های پژوهش به شناسایی 45 شاخص برای 5 هدف کلان و اولویت بندی تفکیکی آنها انجامید.
دانلود فایل word آينده پژوهي در فرهنگ دانشگاهي | WORD
ربوط به فرهنگ دانشگاهی و گسست های فرهنگی اجتماعی از قبیل گسست جنسی، سنی، دانش، طبقاتی و... است. شناخت این عوامل ما را در بررسی، پیش آگاهی و برنامه ریزی آینده فرهنگ دانشگاه یاری می دهد تا بتوانیم اقدامات کاربردی در برنامه ریزی و ساماندهی آینده بهتر به انجام برسانیم. در این پژوهش با مطالعات اسنادی و کتابخانه ای و روش توصیفی کیفی کوشش شده است تا ضمن دستیابی به اهداف فوق الذکر، الگویی کاربردی ارائه گردد لذا برای رفع آسیب های فرهنگ دانشگاهی از ده اقدام موثر آینده پژوهی استفاده شده است.
دانلود فایل word ارائه چارچوب الگوسازي توحيد- واقع- آرمان نگر براي فرهنگ دانشگاهي | WORD
راتب ایجادی چنین چارچوبی، در مورد فرهنگ دانشگاهی است، که همانا صرفا مراعات صورت ظاهری رفتار نیست، بلکه پیش از آن به روح و جوهر اخلاق یعنی توحید اهتمام دارد(بقره، 103). مهمترین یافته این پژوهش این است که، ظرفیت های فردی و گروهی افراد و اجتماعات خاصی مثل دانشگاهیان در راه رسیدن به جامعه آرمانی را، در مطابقت با گفتمان فرهنگی قرآن می داند، و بیان میکند نمیتوان به چنین مهمی، بودن جامع نگری و داشتن الگوی بستر ساز، دست یافت. در نتیجه، سعی به ارائه الگویی کاربردی برای چنین بسترسازی می کند.
دانلود فایل word ارزيابي بايسته هاي دادرسي عادلانه در رسيدگي به تخلفات انضباطي دانشجويان | WORD
د یا خیر در این پژوهش سعی شده با استفاده از روش توصیفی و کتابخانه ای روند رسیدگی به تخلفات انضباطی دانشجویی با اصول دادرسی عادلانه که در اسناد بین المللی و نظام حقوقی داخلی کشورها به عنوان معیارهای دادرسی مطلوب شناخته شده است مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. نتایج تحقیق نشان می دهد که گرچه در بسیاری از موارد این اصول مورد توجه قرار گرفته، اما همچنان تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله داریم و ضروری است برای رسیدن به اهداف مقرر در مقدمه آیین نامه اصلاحاتی متناسب با نیازهای روز صورت گیرد.
دانلود فایل word الزامات ارتقاي فرهنگ قانونگرايي دانشجويان (تقويت نگرش ديني و نفعگرايي جمعي) | WORD
ازمه حاکمیت قانون، ارتقای فرهنگ قانونگرایی و تربیت نسلی قانونمدار است و این امر از کارکردهای نظام دانشگاهی به عنوان یکی از مهمترین کارگزاران نظم اجتماعی است. ازاینرو شناسایی عوامل موثر بر ارتقای فرهنگ قانونگرایی دانشجویان برای سیاستگذاران فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است که در این مقاله بر اساس نظریات موجود پیرامون قانونگرایی، به تبیین برخی از آنان پرداخته می شود. یافته های تحقیق نشان میدهد که داشتن نگرش دینی و نفع گرایی جمعی بر میزان قانونگرایی دانشجویان تاثیرگذار است.
دانلود فایل word بايسته هاي تقويت فرهنگ قانونگرايي دانشگاهيان (عوامل مرتبط با قانون) | WORD
امل موثر بر آن در محیط دانشگاهی پرداخته می شود. از آنجا که این عوامل، متعدد و پرداختن به همه آنها در یک مقاله نمی گنجد در نوشتار حاضر صرفا نظریات و عوامل مرتبط با قانون، تبیین می گردد. به عبارت دیگر مقاله حاضر به دنبال بررسی این موضوع است که قوانین دانشگاهی باید واجد چه شرایطی باشد تا شاهد قانون مداری هر چه بیشتر دانشگاهیان باشیم. یافته های تحقیق نشان می دهد که نگرش مثبت به قانون، کارآمدی قوانین و آگاهی از قوانین از جمله عواملی است که در تقویت فرهنگ قانونگرایی دانشگاهیان موثر است.
دانلود فایل word بررسي انتقادي مباني مشروعيت مالکيت فکري (مورد مطالعه: گونه هاي مالکيت معنوي در ايران) | WORD
ارد و اعتبار آن، محل بحث فقها و حقوقدانان معاصر می باشد. عدهای از فقها و حقوقدانان با در نظر داشتن ارزش آفرینش های فکری خواستار حمایت جدی از مالکین حقوق معنوی می باشند؛ در مقابل عده ای معتقدند که حمایت از مالکیت های معنوی مانعی جدی در برابر پیشرفت می تواند باشد. این پژوهش گونه های مالکیت غیرمادی و معنوی و فکری مورد تائید قوانین ایران بعد از انقلاب اسلامی، علیرغم بحثهای جدی در مشروعیت دینی آن با تکیه بر مستندات حکم حکومتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و تصویب مجلس شورای اسلامی اشاره دارد.