دانلود فایل word تاثير رفتار والدين هنگام خواباندن کودک بر سلامت رواني و هوش هيجاني نوآموزان پيش دبستاني | WORD
ه ترتیب 0/73، 0/77 و 0/71 بدست آمد. پس از تکمیل پرسشنامه ها توسط والدین نوآموزان، جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (فراوانی و درصد فراوانی) و آمار استنباطی (همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی) استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که بین رفتار والدین هنگام خواباندن کودک با سلامت روانی (0/24) و هوش-هیجانی (0/45)، رابطه ی مثبت و معنادار وجود دارد. نتیجه ی پژوهش نشان داد که رفتار والدین هنگام خواباندن کودک بیشترین تاثیر را بر هوش هیجانی نوآموزان (=Beta-0/45) در سطح معناداری کوچکتر از 0/01 دارد.
دانلود فایل word تاثير طرح ملي بازي و يادگيري بر پيشرفت و علاقهمندي دانش آموزان دوره اول ابتدايي در درس رياضي: با تاکيد بر روش مونته سوري | WORD
ها کاهش پیداکرده است؛ و همچنین نتایج تحلیل کوواریانس با کنترل اثر پیش آزمون، مشخص کرد بین نمره میزان و نتیجه کار ریاضی گروه آزمایش در پیش آزمون و پس آزمون در حوزه عملیات و کاربرد تفاوت آماری معناداری ایجادشده. به عبارت دیگر نمره نتیجه کار ریاضی گروه آزمایش در دو حوزه عملیات و کاربرد که تحت آموزش مونته سوری بودند، در پس آزمون در مقایسه با گروه گواه و پس آزمون به طور معناداری افزایش پیداکرده است؛ اما دو گروه در پس آزمون درنتیجه کار ریاضی حوزه مفاهیم تفاوت معناداری ندارند.
دانلود فایل word تاثير يک دوره آموزش مهارت زندگي بر رفتارهاي ضد اجتماعي و سلامت رواني دانش آموزان ورزشکار | WORD
ی دهد که تفاوت معنی داری در فاکتورهای سلامت روانی در پیش آزمون و پس آزمون اتفاق نیفتاده است. ولی در گروه آزمایش در پیش آزمون و پس آزمون در سلامت روانی نتایج نشان می دهد که تفاوت معنی داری در فاکتورهای سلامت روانی در پیش آزمون و پس آزمون اتفاق افتاده است.نتیجه گیری :می توان گفت یک دوره آموزش مهارت های زندگی بر رفتار هم تیمی ضداجتماعی اثر دارد. همچنین ضریب ایتا نشان می دهد گروه بندی و متغیر مستقل، تاثیر زیادی بر متغیر وابسته یعنی رفتار هم تیمی ضداجتماعی در پس آزمون داشته است.
دانلود فایل word تاثيرمداخله آموزشي سلامت و رشد روان و فعاليت بدني درارتقا سلامت يائسگي | WORD
استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیری((ANCOVA و چند متغیری(MANCOVA ) تحلیل شد. یافته ها نشان داد که مداخله آموزشی در بهبود سلامت و رشد روان و فعالیت بدنی زنان یائسه گروه آزمایش اثربخش بوده است(.(P> 0/01 اندازه اثر مداخله آموزشی برای سلامت و رشد روان %72 ، برای فعالیت بدنی%60 و%73 برای نمره کل ارتقاء سلامت بود. نظر به اهمیت نقش زنان به عنوان محور سلامت خانواده و جامعه و کم هزینه بودن مداخلات آموزشی ارتقاء بهداشت روانی و جسمی ، طراحی و اجرا ی مداخلات آموزشی برای زنان یائسه ضروری است.
دانلود فایل word تجزيه و تحليل محتواي کتاب مطالعات اجتماعي پايه ششم دبستان براساس گرايش هاي کتاب | WORD
رایش های کتاب اجتماعی پایه ششم دبستان در زمینه های اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و مذهبی بود. در این تحقیق از فن Q جهت تحلیل داده ها استفاده شد و صد کلمه از کتاب اجتماعی پایه ششم به عنوان نمونه انتخاب شدند . پس از داوری کلمات و تعیین درصد توافق ، پایایی آن ها مورد بررسی قرار گرفت و در مرحله آخر داده ها مطابق با فن Q تحلیل گشت . یافته های پژوهش مشخص کرد که کتاب اجتماعی پایه ششم بیشترین گرایش را به مقوله های سیاسی و اجتماعی دارد و مقاله های مذهبی و اقتصادی کمتر مورد توجه قرار گرفتند .
دانلود فایل word تحقق سعادت در قرآن کريم، مصاديق و راهکارها | WORD
کیفی و تحلیل آیات قرآن، انجام پذیرفته، سعادت بشریت، وابسته به ایمان به خدای متعال، عبادت و پرستش وی و عمل به فرامین اوست که همراه با تقوا و تزکیه نفس، واطاعت از رسول خدا، تحق6ق می یابد. از آن رو که دنیا ناپایدار و محدود به زمان است، و قابلیت تحق6ق رستگاری دائمی و پایدار را ندارد؛ قرآن کریم، سرای آخرت را محل6 نیل به سعادت ابدی دانسته است.عدم کاربست این راهکار، عامل شرک، تکذیب خدا و بازداری از مسیر الهی است و درنتیجه، مستلزم ظلم به اندیشه و فکر انسان و سقوط در گرداب هلاکت است.
دانلود فایل word تحليل رفتار متقابل شخصيتها در حکايت شير و روباه از کليله و دمنه (بر اساس نظريه روانشناسي شخصيت اريک برن) | WORD
صیفی و تحلیلی و بر اساس این نظریه و با استفاده از سازکارهای روانی آدمی، حکایت شیر و روباه کلیله و دمنه را با رویکرد میان رشته ای بررسی و تحلیل میکند. در این بررسی مشخص میشود از بین ابعاد سه گانه ساختاری شخصیت ب9عد والد در این حکایت برجسته تر از سایرا3بعاد شخصیتی است. در این داستان پیامی که از جانب یکی ازشخصیتها ارسال میشود، در رفتار دیگر اشخاص تاثیر میگذارد؛ بیشترروابط متقابل بین شخصیتهای داستان در همان ابتدا روابطی متقاطع است که به اختلالاتی در رفتارهای آنها منجر میشود.
دانلود فایل word تحليل محتواي کتاب علوم تجربي ششم دبستان از نظر ميزان فعال بودن محتوا به روش ويليام رومي در سال تحصيلي 1397 | WORD
ضر کوشیده است تا میزان فعال بودن متن و تصاویر را تعیین کند و در رابطه با فعالیت ها نیز ضریب فعالیت محور بودن آن ها را محاسبه نماید. در این پژوهش از روش ویلیام رومی استفاده شد و جامعه ی آماری کتاب علوم تجربی ششم دبستان بود که به علت وسعت آن نمونه ی آماری گرفته شد. در پایان این پژوهش مشخص گردید که متن کتاب با ضریب درگیری 1/37کاملا0 فعال بوده و قابلیت درگیر ساختن دانش آموز را دارد . اما تصاویر کتاب با ضریب درگیری . / 26 غیر فعال بود. هم چنین ضریب فعالیت محور بودن کتاب نیز . / 9 بدست آمد.
دانلود فایل word تربيت معلم در کشورهاي آسيايي پيشرو (ايران و ژاپن) | WORD
اصل از این پژوهش میتوان چنین استنباط کرد که نحوه جذب دانشجویان در این دو کشور تقریبا مشابه است. در باب آماده سازی سکان داران آینده کودکان هر مرز و بوم در کشور ایران غالبا دروس تئوری بیشتر مورد توجه قرار گرفته و تدریس عملی کمتر تاکید میشود در حالی که در کشور ژاپن تدریس دروس عملی و کارورزی ازجایگاه ویژه ای برخوردار است. آموزش های ضمن خدمت تا حدودی در دو کشور یاد شده مشابه است با این تفاوت که اعزام به خارج از کشور معلمان در ژاپن، برای به روزرسانی اطلاعات اهمیتی دو چندان دارد.
دانلود فایل word تعيين نقش جنسيت در ابعاد اهمال کاري تحصيلي دانشجويان دانشگاه يزد | WORD
1396 - 97 تشکیل دادند که 370 نفر از این افراد به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه اهمالکاری تحصیلی سولومون و راثبلوم (1984) استفاده شد. داده ها با استفاده از روش همبستگی پیرسون، و آزمون تی مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نیز نشان داد که از میان دو بعد اهمالکاری تحصیلی، تنها اهمالکاری در انجام تکالیف در دو گروه دختران و پسران، تفاوت معنیداری داشت به این صورت که پسرها بیشتر از دخترها دچار اهمال کاری در انجام تکالیف بودند.
دانلود فایل word تفسير معنايي استفاده ا زشبکه هاي اجتماعي مجازي دو گروه زنان مطلقه و همسردار شهر مشهد | WORD
وهشگران نسبت به آثارشبکه های اجتماعی مجازی ، در اکثر موارد ، خانم های متاهل و مطلقه معتقدند که ابعاد مثبت و سازنده این شبکه ها برایشان ، بیش از آثار منفی آن در تمامی ابعاد خصوصی و حرفه ای و ...زندگی شان بوده است و توانسته اند در این قلمرو مجازی که کاربران ایده ها و هنرها وعلوم مختلف خود را در همه زمینه ها به اشتراک می گذارد ، سطح دانش و اطلاعات خود را ارتقاء دهند . گرچه موارد منفی نیز وجود دارد اما ایده حذف یا محدود نمودن فضای مجازی به منزله پاک نمودن صورت مسئله است و نه حل آن .
دانلود فایل word جايگاه ادبيات تعليمي در علوم تربيتي | WORD
اثر، روایت و شخصیت پردازی، محتوای حکمی و اخلاقی، تصویرآفرینی و ملموس کردن مفاهیم انتزاعی در آن، میتوان این سوال را مطرح کرد که آیا هزار و یک شب با وجود اینکه از زمره آثار بسیار کهن و دارای بن مایه های اساطیری میباشد، با این وجود میتوان از این آبشخور گوارا سهمی نیز برای تربیت کودکان امروز در نظر گرفت هدف این جستار نمایش آموزه های اخلاقی و مهارت های اجتماعی با بررسی عناصر تعلیمی مربوط به ادبیات کودک و همچنین اثبات قابلیت همسان سازی این آموزه ها با شرایط آموزشی مدرن میباشد.
دانلود فایل word خانواده و کودک با نيازهاي ويژه | WORD
دات خاصی بر جایگاه خانواده در امر تربیت فرزندان و نقش تاثیر گذار والدین در شکل گیری هویت فرزندان و توانمند ساختن آنان جهت کسب شایستگی های لازم در مسیر دستیابی به حیات طیبه دارند. وظیفه والدین در امر تربیت فرزند تنها این است که زمینه شکوفا شدن فطرت الهی را در او ایجاد نماید زیرا فرزند خودش در بعد الهی و انسانی سرمایه دارد ، لذا نیازی به سرمایه گذاری والدین ندارد تنها کاری که والدین باید انجام دهند آن است که خرابکاری نکرده و با رفتار و گفتار خود فطرت الهی او را از بین نبرند.
دانلود فایل word درمان افسردگي بر اساس شناخت – رفتار درمانگري :مطالعه موردي | WORD
ت و این موضوع باعث افسردگی مراجع شده است. راهبردهای استفاده شده: مثبتنگری، کنترل فکر و بازسازی آن، آرامش عضلانی و حل مسئله است.بحث و نتیجه گیری : جلسات به تعداد 10 جلسه برگزار شد. در جلسات پایانی مراجع توانست بر افکار خود کنترل داشته باشد. مسئولیت اعمال و افکارش را بپذیرد و تا حد بالایی بهبودی نشان دهدکه نتایج آزمونها و مشاهده رفتار و کلام بعد از مداخله یافته های فوق را تایید کردند . کارایی بالای شیوه های درمان شناختی – رفتاری در بسیاری از پژوهشها مورد تاکید قرار گرفته است.
دانلود فایل word رابطه بين اخلاق حرفه اي، تعهد سازماني و معنويت گرايي در کارمندان بانک تجارت استان قم | WORD
ز با استفاده از پرسشنامه های اخلاق اداری کلایکمن و هنینگ، پرسشنامه تعهد سازمانی آلن ومایر وپرسشنامه ی معنویت گرایی پارسیان دونینگ جمع آوری گردید. داده های جمع آوری شده تحقیق با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصله نشان داد همبستگی مثبت و معنی دار بین متغیر های اخلاق حرفه ای، تعهد سازمانی، معنویت گرایی است. رابطه اخلاق حرفه ای با تعهد سازمانی( (0/87,8 و رابطه اخلاق حرفه ای با معنویت گرایی(.(0/59,6 رابطه معنویت گرایی با تعهد سازمانی( (0/59,2 است.
دانلود فایل word رابطه بين الگوهاي ارتباطي خانواده و سبک هاي دلبستگي با تعهد زناشويي زوجين شهر شيراز | WORD
ن داد بین الگوهای ارتباطی سازنده متقابل با سبک های دلبستگی رابطه معناداری وجود دارد. یافته های حاصل از همبستگی پیرسون نشان داد بین الگوهای ارتباطی سازنده متقابل با تعهد زناشویی رابطه معناداری وجود دارد. همچنین یافته ها نشان داد بین سبک دلبستگی ایمن با رضایت زناشویی رابطه معناداری وجود دارد.در نتیجه می توان بیان نمود الگوهای ارتباطی و سبک های دلبستگی توانایی بالایی برای پیش بینی تعهد زناشویی را داشته و نیازمند برنامه هایی برای بهبود این متغیرها در افراد متاهل می باشد.
دانلود فایل word رابطه بين توانمندسازي با رفتارهاي نوآورانه معلمان مدارس ابتدايي | WORD
سشنامهی توانمندسازی کارکنان شورت و راینهارت (1995)و پرسشنامه ی مورد استفاده برای رفتار نوآورانه توسط کانتر((1988 ساخته شده است. ضریب پایایی پرشنامه ها در این پژوهش با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب ./78) و ( ./83 به دست آمده است. نتایج نشان داد بین توانمندسازی با رفتارهای نوآورانه معلمان معنادار وجود دارد . نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد از بین ابعاد توانمندسازی، مولفه های احترام، رشد حرفه ای ،تاثیرگذاری و خودکارآمدی بوده است بهترین پیش بینی کننده های رفتار نوآورانه هستند.
دانلود فایل word رابطه بين سرمايه اجتماعي درون گروهي و برون گروهي با شادماني و بهزيستي روانشناختي درگروهي از کارکنان دانشگاه علوم پزشکي ايران در سال 1398 | WORD
وجود نداشت. فقط بعد اعتماد سرمایه اجتماعی درون گروهی بالاترین همبستگی مثبت معنی داری را با شادمانی نشان داد. نتیجه گیری: عدم روابط معنی دار بین نمره کل سرمایه اجتماعی، سرمایه اجتماعی درون گروهی و سرمایه اجتماعی برون گروهی با شادمانی و بهزیستی روانشناختی، چالش جدیدی را بوجود می آورد. انجام پژوهش های آینده برای یافتن مسیرهای پیچیده تری که از طریق آن اعتماد در جامعه ایران، برای مثال بر متغیرهای سلامت عمومی، شادمانی و بهزیستی روانشناختی تاثیر می گذارند، ضروری بنظر می رسد.
دانلود فایل word رابطه بين کيفيت خدمات با اشتياق شغلي معلمان مدارس ابتدايي | WORD
. ابزار جمع آوری داده ها دو پرسشنامه-ی توسط سالانوا وشوفلی( (2004 و پرسشنامه ی مورد استفاده برای سنجش کیفیت خدمات، که توسط میرفرجود (1394) بر اساس الگوی سروکوال طراحی شده است. ضریب پایایی پرشنامه ها در این پژوهش با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب ./89) و ( ./93 به دست آمده است. نتایج نشان داد بین کیفیت خدمات با اشتیاق شغلی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد . نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد از بین ابعاد کیفیت خدمات صرفا بعد کارایی و بازدهی توان پیش بینی اشتیاق شغلی را در جهت مثبت دارد.
دانلود فایل word رابطه بين مهارت در فناوري اطلاعات معلمان مدارس ابتدايي با کاربست فناوري اطلاعات در جريان تدريس | WORD
ده ها دو پرسشنامه ی کاربست فناوری که توسط میرفرجود((1394و پرسشنامه ی مهارت در فناوری که توسط حامدی((1391 ساخته شده است می باشد. ضریب پایایی پرشنامه ها در این پژوهش با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب ./84) و ( ./93 به دست آمده است. نتایج نشان داد بین مهارت در فناوری اطلاعات با کاربست فناوری اطلاعات رابطه مثبت و معنادار وجود دارد . نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد از بین مولفه های ابعاد مهارت در نرم افزار( =0/41 )، مهارت در سخت افزار ( ( =0/33 توان پیش بینی کاربست فناوری را در جهت مثبت دارد.
دانلود فایل word رابطه تفکر انتقادي با خلاقيت دانشجويان پرديس بنت الهدي صدر سنندج درسال تحصيلي 97-98 | WORD
اعات از دو پرسشنامه تفکر انتقادی کالیفرنیا( (cctdi و پرسشنامه خلاقیت تورنس استفاده گردید . داده های بدست آمده بااستفاده از روش همبستگی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت .یافته های حاصل از تحقیق نشان داد که بین تفکر انتقادی دانشجویان و خلاقیت رابطه معناداری وجود ندارد.نتایج حاصل ازتحقیق حاکی از آن است که میان تفکر انتقادی دانشجویان با ویژگی های خلاقیت ازجمله ،سیالی ،انعطاف ، ابتکار و بسط نمی توان رابطه ای مثبت را برقرار کرد و نیازمند ساختن مفروضه های بنیادی و تحقیقات بیشتری است
دانلود فایل word رابطه خودکارآمدي، کيفيت تعامل معلم- دانش آموز، هوش هيجاني و جو عاطفي خانواده با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پايه دهم شهر گرگان | WORD
ژوهش تایید میشود و نتیجه می گیریم که بین خودکارآمدی، کیفیت تعامل معلم- دانش آموز، هوش هیجانی و جو عاطفی خانواده با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه دهم شهر گرگان رابطه معنادار وجود دارد. با توجه به نقش معلمان و والدین بایستی با حل تعارضات در جو خانوادگی و بهبود کیفیت تعاملات معلم- دانش آموز، فراهم نمودن زمینه ای برای افزایش هوش هیجانی دانش آموزان و بازنگری احساسات و هیجاناتشان همچنین کسب خودکارآمدی تحصیلی و شغلی بر افزایش پیشرفت تحصیلی و سازندگی آینده ی آنان تاثیر گذاشت.
دانلود فایل word روايتي از بهبود درک دانش آموزان از واحد استاندارد اندازه گيري حجم | WORD
یعات واحد لیتر به کار میرود و بنابراین به عنوان موضوع درس پژوهی انتخاب گردید. روشهای به کار رفته برای تدریس و مشاهده کلاس درس، روش اکتشافی (روش اکتشافی با تلفیق درس هنر) و روش پرسش و پاسخ میباشد. نقش معلم در درس پژوهی از آن جهت مورد تاکید است که کارگزار اصلی نظام آموزشی به شمار میرود. مسئولیت اولیهی معلم بهبود فعالیت مدرسه است. و تیم درس پژوهی با تدریس واحد استاندارد اندازه گیری حجم با استفاده از روشهای مناسب برای رسیدن به وضعیت مطلوب یادگیری در دانش آموزان تلاش نموده اند.
دانلود فایل word رويکردها و الگوهاي نوين سبک زندگي | WORD
در زندگی فردی و اجتماعی خود به کار می گیرند. سبک زندگی شامل فعالیت های معمول و روزانه است که شخص آنها را در زندگی خود به کار گرفته و روی سلامت او تاثیر دارد .در واقع سبک های زندگی الگوهایی برای کنش هستند که مردم را از هم متمایز می کنند. سبک های زندگی کمک می کنند تا آنچه را مردم انجام می دهند و چرایی آن و معنایی که برای آنها و دیگران دارند را درک کنیم به عبارت دیگر اصطلاح شیوه زندگی به روش زندگی مردم اشاره داشته و بازتابی کامل از ارزش های اجتماعی، طرز برخورد و فعالیت ها می باشد.
دانلود فایل word سبک زندگي اسلامي عامل بقاء و ثبات خانواده | WORD
ق خانواده، سهم هرکدام از زن و مرد را تبیین کند؛ چرا که ا صل در تق سیم سهم مالی وتکالیف و غیره برای مرد و زن با نگاه به خانواده ت صمیم گرفته ا ست و اگر خارج از این چارچوب بخواهیم در مورد زن و مرد سخن بگوئیم نمی توانیم فهم درستی از نگاه مبنایی دین داشته باشیم. در نتیجه زن ومرد با نگاه به اینکه ا صل خود شان ه ستند و همه دنیا فرع ا ست؛ باید ارتباط و جایگاه خود را با توجه به نظام خانواده تعیین نموده، مرد با مدیریت و قدرت و زن با عاطفه و محبت، مقدمه اجتماعی سالم را پی ریزی خواهند نمود.
دانلود فایل word شناسايي عوامل اثر گذار بر حسادت سازماني در بين کارکنان دانشگاه فرهنگيان (مطالعه موردي : استان هاي شمال غرب کشور ) | WORD
یان به عوامل رفتارهای ضد شهروندی، فرهنگ سازمانی، ویژ گیهای شخصیتی، وجود فاصله بین مدیر و کارکنان (تبادل رهبر – عضو)، جو سازمانی نا-مطلوب، قابلیتهای یادگیری سازمانی، رهبری معنوی تقسیم می شوند.نتیجه گیری: میتوان گفت که حس حسادت در انسان طبیعی بوده اما این حس بدون شک سلامت روان را مختل کرده و با تاثیر منفی بر زندگی ، فرد را از موفقیت باز می دارد. در سیستمهای اداری و آموزشی شایعترین وضعیتی که باعث میشود حسادت شغلی بروز کند این است که افراد از بروز مستقیم مشکلات پرهیز میکنند.
دانلود فایل word ضرورت هنجاري بودن در علوم تربيتي | WORD
یت علمی یک مدل نظری بنیادین در زمینه علوم تربیتی است و به طور خاصتر یک الگوی هنجاری بودن (در قالب اصول و هنجارهای تعلیمی) مطرح میشود. این الگوی هنجاری بودن به عنوان پایه یا بنیاد علمی در نظر گرفته میشود. این مقاله به بررسی ماهیت هنجاری بودن علوم تربیتی و ارتباط جنبه های هنجاری این رشته میپردازد. جنبه دیگری که در این مقاله به آن پرداخته می شود، مربوط به مرحله تحقیقاتی در علوم تربیتی است و به معیارهای ساختاری و سازمانی ماهیت علمی تحقیقات در رشته ی علوم تربیتی اشاره خواهد شد.
دانلود فایل word طرح واره هاي ناسازگار اوليه شخصيت داستاني بقال و طوطي دفتر اول مولانا | WORD
انی، وابستگی، آسیب پذیری نسبت به بیماری و خطر، خویشتن تحول نیافته و گرفتار، شکست، ایثار، اطاعت، پذیرش جویی، استحقاق/ خودشیفتگی، خویشتن داری، منفی گرایی/ بد بینی، باز داری هیجانی ، عیب جویی افراطی،تنبیه می باشد. در این تحقیق کوشش شده است تا ابتدا با آموزش دوره های طرح واره درمانی نزد اساتید این رشته بتوانیم بخوبی طرح واره ها را شناسایی نماییم سپس طرح واره های شخصیت های داستانی بقال و طوطیدفتر اول مولانا را براساس طرح واره های ناسازگار اولیه جفری یانگ (1950) شناسایی نمودیم.
دانلود فایل word عوامل رواني و باليني ترغيب کننده پرستاران براي ارائه مراقبت دلسوزانه | WORD
انه در طی فعالیت روزانه از دیدگاه خاص پرستاران ایرانی می باشد.روش های تحقیق: مطالعه اکتشافی کیفی حاضر در چهار بیمارستان انجام شد. در این مطالعه، 16 پرستار از قسمت های مختلف انتخاب شدند. داده ها از طریق انجام مصاحبه های عمیق و حضوری گردآوری و برای تحلیل داده ها از روش تحلیل محتوا استفاده شد.نتایج: موضوع- نهادینه سازی ظرفیت افراد برای ارائه مراقبت دلسوزانه که به عنوان مهم ترین موضوع عنوان شد شامل سه مقوله است: نظام ارزش ها و باور های فردی، تجربه بیمار و نقش الگوی مثبت دلسوزی.
دانلود فایل word مدل يابي روابط ساختاري کارکردهاي اجرايي و انعطاف پذيري روانشناختي و باورهاي بيماري در سازگاري با بيماري و سلامت روانشناختي در بيماران قلبي عروقي | WORD
ر گرفت در بخش مدل ساختاری نیز نتایج ن شان داد که متغیرهای نهفته پیش بین (کارکردهای اجرایی، انعطاف پذیری روانشناختی و باورهای بیماری) توانایی تبیین 51 درصد واریانس سازگاری با بیماری و 33 درصد سلامت روانی را دارند؛ متغیرهای پیش بین کارکردهای اجرایی و انعطاف پذیری روانشناختی توانایی پیش بینی 60 درصد باورهای بیماری را در بین بیماران قلبی عروقی دارند.بحث و نتیجه گیری: این یافته ها نشانگر این است که مدل توانایی تبیین درصد نسبتا بالایی از واریانس متغیرهای نهفته درونزاد را دارد.